סערת ביזוי התפילין בחב"ד מגיבים לסערה: "התפילין שייכות לכל אחד, אלפי יהודים הפשילו שרוול"

אחרי התיעוד המטריד של פעיל מרצ מבזה תפילין, בארגון צעירי חב"ד שאחראי על הדוכנים מגיבים באופטימיות: "מאז הבוקר אלפי יהודים מכל רחבי הקשת הפוליטית הפשילו שרוול והניחו תפילין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 14:39 ז בחשון התשפג

בחב"ד מגיבים לסערה: "התפילין שייכות לכל אחד, אלפי יהודים הפשילו שרוול"
דוכן תפילין של חב"ד ברחוב אלנבי. ארכיון, צילום: Miriam Alster/Flash90

אחרי התיעוד המזעזע של פעיל פוליטי של מפלגת מרצ מבזה תפילין, בארגון צעירי חב"ד מגיבים. "לשמחתנו, מאז שעות הבוקר אלפי יהודים מכל רחבי הקשת הפוליטית הפשילו שרוול והניחו תפילין. התקרית בנתניה מצערת מאוד, אבל אנחנו מאמינים שהתפילין שייכות לכל אחד ללא קשר לדעתו הפוליטית".

הפעיל נעצר

ארגון צעירי חב"ד הוא הארגון שאחראי לעמדות התפילין ליד הקלפיות. כזכור, פעיל בחולצת מרצ ניגש היום (ג') לדוכן של חב"ד בנתניה כשהוא לבוש בחולצת המפלגה, וביזה תפילין בצורה קשה. חוקרי תחנת המשטרה בנתניה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח, ובתום החקירה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת התביעות בהתאם.

הפעיל בן ה-61 נחקר בחשד לעבירת פגיעה ברגשי דת. הוא הגיע לדוכן של חב"ד בעיר הממוקם סמוך לקלפי בבית ספר והצמיד תפילין לאיבר מינו. עוד הוא נראה כמי שמניף את התשמיש הקדוש בזלזול רב.

צפו בתיעוד: 

"בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש"

יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, מיהרה לכתוב בחשבון הטוויטר שלה: "שיהיה ברור מעל לכל ספק, אני מגנה את ההתנהגות הנלוזה הזו, המנוגדת לתפישת עולמנו. אנו מתחקרים את האירוע בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש, ואף עלה חשד שמדובר במתחזה, עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו".