בחירות 2022 כבוד לבוחר, אמת בפוליטיקה וממשלה יציבה | הסיבה שכדאי להצביע ט'

בצלאל סמוטריץ' לא מפזר הבטחות בחירות לכל עבר. הוא מודע לכך שהפוליטיקה היא "חכמת האפשר" ויודע להיות פרגמטי, ולכן לא מבטיח דברים בהם לא יוכל לעמוד. הוא אומר בצורה ברורה את הכיוון אליו הציונות הדתית תמשוך בכל הכוח ומבטיח רק את מה שבאמת אפשר להבטיח

חדשות כיפה אביתר מיכלשווילי 31/10/22 15:58 ו בחשון התשפג

כבוד לבוחר, אמת בפוליטיקה וממשלה יציבה | הסיבה שכדאי להצביע ט'
סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אמת בפוליטיקה

"לא נתן להם 61!" קרא הקמפיין של הצמד שקד-הנדל. זמן קצר לאחר מכן הקמפיין של הבית היהודי בראשות שקד אומר ש"אין לנתניהו 61 בלי שקד", (למרות ששקד יודעת שאין לה שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה). "עבאס תומך טרור" אמרו בצדק חברי ימינה מעל כל במה, ולאחר מכן אמרו שהוא "שותף אמיץ שמקדם נושאים אזרחיים" והקימו איתו קואליציה, מתן כהנא אמר בצדק ש"גנץ מאפשר לרצח יהודים להיות המקצוע הרווחי ברשות" ואז הצטרף למפלגה שלו. שוב ושוב הנ"ל ודומיהם פשוט מזלזלים בציבור הבוחרים, משקרים, מחליפים אידיאולוגיה כמו גרביים, ומפרים את דבריהם והבטחותיהם.

סמוטריץ' יודע להיות פרגמטי ולא מבטיח דברים שלא יוכל לעמוד בהם 

"מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל" – משפט שמעטר היום בתים, תיבות דואר וצמתים רבים ברחבי הארץ, הוא משפט שאין מחלוקת על זכותה של מפלגת הציונות הדתית להשתמש בו. תסכימו איתם או שלא תסכימו, חברי הציונות הדתית הוכיחו שהאידיאולוגיה מובילה אותם בכל צומת, ושהם מקיימים את הבטחותיהם ועקביים בעמדותיהם. בהתנגדות להקמת ממשלה עם תומכי טרור, בנאמנות לגוש הימין, בהעברת חוק האזרחות המתוקן ובעוד מצבים קטנים וגדולים. במציאות שבה למרבה הצער פוליטיקאים "מבטיחים אבל לא מבטיחים לקיים", הציונות הדתית היא יוצאת דופן. במילותיו של חיים רמון, שר המשפטים לשעבר, שלא חשוד כאיש ימין: "הייתי מציע לכם להתעלם ולא לראיין פוליטיקאים עד הבחירות, אל תאמינו למילה שלהם בתקופה הזו, שימו שירים בשידור. זה יהיה מעניין יותר. בצלאל סמוטריץ' הוא היוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל".

אביתר מיכלשווילי צילום: דוברות מפלגת ציונות הדתית

בצלאל סמוטריץ' לא מפזר הבטחות בחירות לכל עבר. הוא מודע לכך שהפוליטיקה היא "חכמת האפשר" ויודע להיות פרגמטי, ולכן לא מבטיח דברים בהם לא יוכל לעמוד. הוא אומר בצורה ברורה את הכיוון אליו הציונות הדתית תמשוך בכל הכוח ומבטיח רק את מה שבאמת אפשר להבטיח. לא תמצאו אותו פתאום משנה את עורו. למילה שלו יש משמעות, ובזה מודים מימין ומשמאל.

כבוד ציבור

סמוטריץ' הוא פוליטיקאי רהוט, חד, כריזמטי ומשכנע עם טיעונים עמוקים ורציניים. ממכתביו הפומביים הארוכים והמנומקים, ומניירות העמדה והחוברות המושקעות בנושאים שעומדים על הפרק, ניכר שהוא מכבד את הציבור ולא מחפש למכור סיסמאות חלולות. בכל נושא שעל סדר היום מציגה הציונות הדתית עמדה מנומקת היוצאת מחשיבה מעמיקה וחקר המציאות והנתונים.

נציג ציבור שמכבד את האזרחים

כך היה בסירובו האיתן של סמוטריץ' להשען על רע"מ: הציונות הדתית פנתה למומחים שמכירים את התנועה האסלאמית ואת שיטותיה במטרה להבין לאן מנסור עבאס באמת חותר, וחבריה ערכו דיוני עומק מעמיקים עם המומחים ועם רבני המפלגה על מנת לגבש את העמדה הנכונה ביותר למדינת ישראל. כמובן שהמסקנות פורסמו לציבור במלואן.

כך היה בהתנגדות לרפורמות הכשרות והגיור, בסערת חוק האזרחות, בפרסום המצע המפורט מאוד של המפלגה ועוד. זו התנהלות של נציג ציבור שמכבד את הציבור. אם שאר הפוליטיקאים היו מעתיקים את הרעיון, השיח הפוליטי בישראל היה ענייני ופורה הרבה יותר.

ממשלה יציבה ל-4 שנים

ישנו חשש ממשי שמסיבות שונות אם הציונות הדתית לא תהיה גדולה יותר מהמחנה הממלכתי, נתניהו ישאיר את סמוטריץ' ובן גביר באופוזיציה ויקים ממשלה נוספת עם גנץ. בממשלה הזו, הודות לגנץ, ההתעללות בהתיישבות ביו"ש תמשך, ההשתלטות הפלסטינית על שטחי c תתקדם באין מפריע לכיוון הקמת מדינה פלסטינית, מערכת המשפט לא תתוקן, בית המשפט העליון ימשיך להיות המונרך של מדינת ישראל, ועוד.

הממשלה הזו גם לא תהיה יציבה. הנסיון מלמד שממשלה הומוגנית מחזיקה הרבה יותר זמן ממשלה הטרוגנית עם מחלוקות פנימיות עזות, גם אם האחרונה תהיה רחבה יותר. בכנסת ה-20 ממשלת הימין התפרקה לאחר הצטרפות ליברמן, וכמובן אין צורך לפרט על ממשלת נתניהו-גנץ.  יותר ויותר אנשים מגיעים למסקנה הנכונה הזו: הפתק היחיד שמבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ל-4 שנים הוא הפתק ט'.

לי אין עדיין זכות הצבעה, לכם יש. צאו להצביע ט'. אין לנו את הפריווילגיה להיות שאננים.

.אביתר מיכלשווילי, מהנהגת הנוער של מפלגת הציונות הדתית