הפובליציסט החרדי נגד המועמד מיהדות התורה: ״גסות, בורות והתנשאות״

דודי זילברשלג יצא נגד יצחק גולדקנופף וטען כי הוא לא מתאים לעמוד בתפקיד: "איך אירעה התקלה האיומה בבחירתו? זה כבר לא ירי בנגמ"ש, זה ירי בצרורות בשטיבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 10:07 א בחשון התשפג

הפובליציסט החרדי נגד המועמד מיהדות התורה: ״גסות, בורות והתנשאות״
צילום: Abir Sultan/Flash 90

הרב יצחק גולדקנופף הוא השם החם ברחוב החרדי. מקורבו של האדמו"ר מגור, בן ה-72 מונה על ידי האדמו"ר כמחליפו של יעקב ליצמן כנשיא אגודת ישראל בכנסת. העיתונאי והפובליציסט החרדי, דודי זילבשלג יצא נגד יו"ר אגודת ישראל בעמוד הטוויטר שלו וטען כי הוא לא מתאים לעמוד בתפקיד.

"גור חסידות עשירה מאוד באון אנושי - מלומדים, רבי פעלים, עתירי מיומנויות, איך אירעה התקלה האיומה בבחירת גולדקנוף. בושה אופפת כל חרדי הנחשף לגסותו, בורותו ובעיקר התנשאותו, זה כבר לא ירי בנגמ"ש, זה ירי בצרורות בשטיבל", כתב זילברשלג.

הרב יצחק גולדקנופף

הרב יצחק גולדקנופף צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

בנט על ההסכם ביהדות התורה: העסקנים גזרו על החרדים הצעירים בורות וחיי עוני

שלושה ימים לפני סגירת הרשימות, שתי הסיעות המרכיבות את מפלגת 'יהדות התורה', 'דגל התורה' בראשות חבר הכנסת משה גפני ו-'אגודת ישראל' בראשות יצחק גולדקנופף, חתמו על הסכם על ריצה משותפת לקראת הבחירות הקרובות. יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו התערב ולחץ עליהם שיגיעו להבנות ואף התחייב כי אם הוא ישיג 61 מנדטים להרכבת קואליציה, הוא ישווה את תקציבי החינוך החרדי שלא לומד ליבה לחינוך הממלכתי. בעקבות ההסכם, תקף ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט את נתניהו ואת ראשי הסיעות החרדיות.

בעמוד הטוויטר שלו, אמר בנט כי "העברת תקציבי עתק לבתי ספר שמסרבים ללמד אנגלית ומתמטיקה תיצור דור שלם של צעירים נטולי כישורי עבודה ופרנסה. זהו מהלך שמסכן את עתיד מדינת ישראל. זה פשוט לא הוגן. לא לצעירים החרדים שעסקנים גזרו עליהם בורות, ושייצאו לעולם לא מוכנים, נטולי יכולת לפרנס את עצמם ואת משפחתם".

עוד הוסיף ואמר כי "וזה גם לא הוגן כלפי שאר אזרחי ישראל, שיצטרכו לשאת בנטל מסים הולך וגובר, כדי לאפשר את אורח החיים הזה. זו איוולת גדולה פי כמה בימים אלו, כאשר יש קבוצה חרדית משמעותית, חסידות בעלז, שמשמיעה קול אחר, חזק ורציני, שרוצה להעניק לילדיו את הכלים החיוניים הללו. מטרתנו להקל על צעירים חרדים למצוא פרנסה מכובדת, תוך שמירה על זהותם הדתית. הדרך היא בהגברת לימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים, ולא בהפסקתם. כשדילים פוליטיים גוזרים חיי עוני וסבל על דור שלם - אני מצפה מהמנהיגים הפוליטיים למנוע את האסון ולא לעשות חישובים קטנים".