הרמטכ"ל מגיב לחיסול: נגיע לכל עיר, שכונה, בית או מרתף

הרמטכ"ל התייחס לאירועים האחרונים בטקס התייחדות עם חללי חטיבת 'כפיר': "מאות פיגועים נמנעו". התייחס גם לתקרית בה חייל היכה פלשתיני: "דוחים בשאט נפש התנהגות כזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/22 21:28 ל בתשרי התשפג

הרמטכ"ל מגיב לחיסול: נגיע לכל עיר, שכונה, בית או מרתף
כוכבי, צילום: דובר צה"ל

 

היום (ג') נערך טקס ההתייחדות השנתי לחללי חטיבת 'כפיר'. בטקס נאם הרמטכ"ל אביב כוכבי ובין היתר התייחס לאירועים האחרונים ולהתחממות הביטחוני: "צה"ל מנהל באיו"ש מערכה מוגברת במהלך שבעת החודשים האחרונים - מבצע שובר גלים".

הרמטכ"ל מגיב לחיסול המחבלים הלילה

"במהלך המבצע נעצרו כ-1500 מחבלים פלסטינים, נהרגו עשרות רבות של מחבלים והחשוב מכל, מאות פיגועים נמנעו. במילים אחרות, מאות משפחות ממשיכות לחיות את חייהן שלמות ומאושרות". אמר כוכבי. הרמטכ"ל התייחס גם לחיסול הלילה ופעולת צה"ל בשכם נגד התארגנות 'גוב האריות': "מודיעין משובח וכוחות מקצוענים חדרו ללב הקסבה והרגו את אלו שמנסים ובמקרה אחד אף הצליחו, לפגוע באזרחי מדינת ישראל וחייליה.

אמרנו והוכחנו שאין מסתור לטרור. נגיע לכל עיר, שכונה, בית או מרתף וסופו של כל מחבל שייעצר או ייהרג. זו מלחמה בטרור, מלחמה מורכבת המבוססת על יכולות מקצועיות גבוהות של יחידות צה"ל, ורמה מוסרית וערכית גבוהה של המפקדים והחיילים".

חיילים בפעילות הלילה

חיילים בפעילות הלילה צילום: דובר צה"ל

"אלו תופעות שנעקור לא עם שתי אצבעות קפוצות, אלא עם מעדר חד"

כוכבי התייחס לתקרית בה חייל צה"ל היכה פלשתיני שנעצר לתחקור: "לפני יומיים, במהלך פעילות עצר אחד מלוחמי צה"ל פלסטיני לתחקור. בניגוד גמור לנהלים ולערכים, הוא החל לבעוט בו ולהכות אותו. המציאות בה פועלים החיילים לא פשוטה ולעיתים מורכבת, ולכן יש להם סמכויות נרחבות לצד נהלים ברורים. אבל אין לאף אחד סמכות לחרוג מנהלים ולהיפרע מערכים. אין סמכות להפעיל כוח כשלא צריך, אין סמכות להכות, ואין סמכות להשפיל".

"מה חשב לעצמו החייל עם כל בעיטה? מה הרגיש עם כל מכה שהכה. זהו מקרה המעיד על ערכים לקויים" אמר הרמטכ"ל והוסיף: "התנהגות שכזו מכתימה את צה"ל כולו, זו לא דרכנו, ואנו דוחים בשאט נפש התנהגות כזאת. אלו תופעות שנעקור, לא עם שתי אצבעות קפוצות, אלא עם מעדר חד. צה"ל שואב את כוחו מאיכות אנשיו, ויכולותיו המקצועיות הגבוהות, ומערכיו ואנו נשמור עליהם ללא פשרות".