מבצע לילי "מי שינסה לפגוע בנו יסיים בכלא או בקבר": שר הביטחון קיים הערכת מצב

ברקע חיסול מפקד חוליית גוב האריות ערך השר גנץ ביקור בחטמ"ר שומרון ושיבח את כוחות הביטחון על הפעילות. עוד הוסיף מסר לרשות הפלשתינית "ככל שהשליטה שלהם בשטחים שלהם תהיה טובה יותר, כך ייטב להם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/22 14:26 ל בתשרי התשפג

"מי שינסה לפגוע בנו יסיים בכלא או בקבר": שר הביטחון קיים הערכת מצב
שכם בבוקר שאחרי , צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (ג’) ביקור והערכת מצב מבצעית בחטמ"ר שומרון יחד עם מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט ומח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו. הביקור מגיע שעות ספורות לאחר המבצע של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ בלב העיר העתיקה של שכם שבמהלכו חוסל מפקד חוליית הטרור גוב האריות שהייתה אחראית לפיגועי הירי בתקופה האחרונה. 

"מעבר למעקב הצמוד שלי במהלך הלילה, באתי לקבל סקירה בלתי אמצעית על הביצוע בלילה ועל ההערכות להמשך הפעילות באיו"ש בכלל ובשומרון בפרט, שמטרתה להגן על אזרחי מדינת ישראל", אמר גנץ, "מול התרעות, פיגועי ירי קשים, כוחות צה"ל, מג"ב, ושב"כ פועלים 24 שעות ביממה בכל מקום שיידרש. לא נשלים עם מציאות של טרור באף אחת מחזיתות הפעולה שלנו. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר". 

אנחנו לא פועלים נגד האוכלוסייה הפלשתינית

בהמשך הודה שר הביטחון לכל הכוחות שפעלו במהלך הלילה, "הפעילות שלנו נשענה על מודיעין מדויק, על מפקדים מנוסים ועל לוחמים נחושים. כשישבנו בימים האחרונים על התוכניות המבצעיות, לפני שאישרתי את הפעולה הלילה, ידעתי שיש על מי לסמוך, אנחנו פועלים באחריות, מקצועיות, היכן שנדרש, מתי שנדרש ובכל האמצעים שיידרשו". 

עוד הוסיף כי "מדינת ישראל פועלת אך ורק מול טרוריסטים ולא כנגד האוכלוסייה הפלשתינית. מי שמביא לפגיעה בשגרת החיים של התושבים הפלשתינים הם מחוללי הטרור עצמם. מדינת ישראל מעוניינת בשקט וביציבות, ככל שהשליטה של הרשות הפלשתינית בשטחים שלהם תהיה טובה יותר, כך ייטב להם. לצד זאת, ובכל דרך ובכל מקום, אנחנו ערוכים לכל מה שיידרש על מנת להגן על אזרחי ישראל".