ביקור רשמי ראשון: כך יראה לו"ז הנשיא הרצוג בארצות הברית

הרצוג ימריא הלילה לביקור רשמי בארצות הברית בהזמנת הנשיא האמריקאי ביידן, והוא צפוי לפגוש גם בכירים בממשל, בסנאט ובבית הנבחרים, ולהיפגש עם הנהגת הקהילות היהודית | "השותפות האסטרטגית בינינו לא ניתנת לערעור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/10/22 19:37 כט בתשרי התשפג

ביקור רשמי ראשון: כך יראה לו"ז הנשיא הרצוג בארצות הברית
הרצוג וביידן בפגישתם בישראל, צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא הלילה (ב') לביקור רשמי בארצות הברית, בהזמנת הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. במסגרת הביקור, עתיד נשיא המדינה לקיים פגישה עם נשיא ארה"ב בבית הלבן, וכן פגישות מדיניות עם בכירי הממשל, הסנאט ובית הנבחרים, ועם הנהגת הקהילות היהודית. 

"בעלת הברית הגדולה ביותר שלנו"

טרם המראתו אמר הנשיא: "אני יוצא לביקור מדיני בארצות הברית, בהזמנת ידידי הנשיא ג'ו ביידן, שאותו שמחתי מאוד לארח בביקורו בישראל לפני מספר חודשים. ארצות הברית כידוע היא בעלת הברית הגדולה ביותר שלנו, והשותפות האסטרטגית בינינו היא ארוכת שנים ולא ניתנת לערעור.

בפגישותיו המתוכננות עם נשיא ארצות הברית, בכירי הממשל, הסנאט והקונגרס, ומעצבי דעת קהל, מתכוון הנשיא הרצוג לדון בהתפתחויות החשובות באזורנו: הסכמי אברהם, הסכם הגז עם לבנון והשאיפה לצרף עוד מדינות וגורמים למעגל השלום האזורי. הרצוג ישים דגש על האיום האיראני.

ביידן בישראל | צילום: חיים צח, לע"מ

הרצוג המשיך ואמר: "נדון בנושאים נוספים, ובהם משבר האקלים שמאיים על האנושות כולה, וכן בהזדמנויות כלכליות ומדיניות, שהשותפות הישראלית-אמריקאית מביאה איתה. ביקורי כידוע מתקיים בעיצומן של מערכות בחירות – בישראל ובארצות הברית, והוא מהווה הזדמנות לשוב ולהדגיש שהידידות והשותפות האיתנה בין המדינות, נמצאת מעל לכל מחלוקת פוליטית, ומעל לכל מחנה פוליטי או מפלגתי".

"ובנוסף, כפי שאני מקיים בכל ביקור מדיני, אפגש עם ראשי הקהילות היהודיות בצפון אמריקה – התפוצה הגדולה ביותר של עמנו, כחלק מחיזוק והידוק הגשרים והקשרים בינינו ובין תפוצות העם היהודי באשר הן".

צפו בדברי הנשיא:

לו"ז הנשיא רצוג:

יום שלישי, ל' בתשרי, 24 באוקטובר:

  • 00:20 (שעון ישראל) המראת נשיא המדינה מנמל התעופה "בן-גוריון".
  • 11:00 (שעון ארצות הברית)/ 18:00 (שעון ישראל) נשיא המדינה ייפגש עם הנהגת איחוד הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ועם הנהגת הקהילות היהודיות של ארצות הברית של אמריקה.
  • 13:00 (שעון ארצות הברית)/ 20:00 (שעון ישראל) הנשיא ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן.
  • 16:30 (שעון ארצות הברית)/ 23:30 (שעון ישראל) הנשיא ישתתף באירוע לציון שנתיים להסכמי אברהם של The Atlantic Council, במהלכו יקיים הנשיא שיחה אחד על אחד עם שגריר ארצות הברית לשעבר דן שפירו. 
  • 18:00 (שעון ארצות הברית)/ 01:00 (שעון ישראל) הנשיא ייפגש עם יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוס ונציגים מהנהגות הבתים. 

יום רביעי, א' בחשון, 26 באוקטובר:

  • 07:30 (שעון ארצות הברית)/ 14:30 (שעון ישראל) הנשיא ייפגש עם היועץ לבטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן.
  • 11:00 (שעון ארצות הברית)/ 18:00 (שעון ישראל) הנשיא ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. 

יום חמישי, ב' בחשון, 27 באוקטובר:

  • 16:40 (שעון ישראל) נחיתת נשיא המדינה בנמל התעופה "בן גוריון".