החייל הישראלי שנהרג בחזית הקרב באוקראינה הובא לקבורה

הלווייתו של החייל הישראלי, דימטרו פיאלקה, התקיימה ביום שישי האחרון בהשתתפות מאות בני אדם ובהם בני משפחתו ובהשתתפות רבה של לבוב. פיאלקה שירת בצה"ל והיה למאמן כדורגל בקבוצת הנוער העירונית 'מכבי באר שבע'

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 15:16 כט בתשרי התשפג

החייל הישראלי שנהרג בחזית הקרב באוקראינה הובא לקבורה
צילום: הפדרציה היהודית

בלבוב התקיימה בסוף השבוע הלווייתו של דימטרו פיאלקה, אזרח ישראלי, שנהרג בקרבות באזור דונייצק בלחימה עם הרוסים. לאחר הפלישה הרוסית הצטרף פיאלקה בן ה-39 לצבא האוקראיני ושימש כמדריך ובהמשך כמ"מ. הוא נפל בקרבות בתחילת ספטמבר.

ב"פדרציה היהודית של אוקראינה" פעלו מאחורי הקלעים כדי להגיע לגופתו, ביחד עם גורמי ממשל בכירים בקייב. גופתו הוחזרה לאוקראינים במסגרת עסקת חילופי שבויים בתחילת אוקטובר, והוא נטמן ביום שישי האחרון בהשתתפות מאות בני אדם ובהם בני משפחתו ובהשתתפות רבה של לבוב הרב שלמה בלד.

פיאלקה נולד וגדל בלבוב ועלה לישראל בגיל 15. הוא שירת בצה"ל והיה למאמן כדורגל בקבוצת הנוער העירונית 'מכבי באר שבע'. ב-2015 חזר ללבוב ועבד כמאמן. לפיאלקה יש בישראל אם ואח צעיר שרצו כי הוא ייקבר בארץ, אך רעייתו ביקשה שייקבר בלבוב וכך אכן נעשה. 

גורם ב"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" אומר כי "במלחמה נהרגו עד כה כ-100 יהודים, בהם חיילים שלחמו בחזית וגם אזרחים שקיפחו את חייהם בהפצצות הרוסיות. למרבה הצער, למרות הניסיונות שלנו אנחנו לא מצליחים להגיע לכל גופה ולהביאה לקבר ישראל. חלק מהגופות נקברו בפארקים ציבוריים ובקברי אחים. אנחנו שמחים שלפחות דימטרו פיאלקה זכה לקבר ישראל. יהי זכרו ברוך".

המסתערב לשעבר שהפך לחייל בצבא אוקראינה

כידוע, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת וישראלים רבים יוצאי אוקראינה דואגים ליקיריהם החיים בתוך המציאות המורכבת. ישראל שלחה סיוע הומניטארי, הקימה בית חולים שדה ושלחה 17 טון ציוד רפואי לטובת האזרחים האוקראינים. יש ישראלים יוצאי אוקראינה שלא מסתפקים רק בסיוע רפואי אלא גם בסיוע מלחמתי נגד האויב הרוסי - אחד מהם הוא דניס ססיאטניק בן ה-45 שהחליט לארוז הכל ולהצטרף לצבא האוקראיני. 

לדבריו, היחידה שהצליח להקים פגעה בכוחות הצבא הרוסים. "הורדנו להם כמה טנקים, נגמ"שים, מסוק ומשאית צבאית – וניטרלנו מאות חיילים. ראינו להם את הלבן בעיניים, הקרבות היו קשים ואיבדנו 40 חברים", שיתף דניס.