נשארת בכלא: הרצוג דחה את בקשת החנינה של מארי פיזם

ההחלטה התקבלה בעקבות חוות דעתו של שר המשפטים והמלצתה של ועדת השחרורים המיוחדת כי אין מקום לקצוב את עונשה של מארי פיזם, שרצחה את בתה בשנת 2008

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 12:30 כט בתשרי התשפג

נשארת בכלא: הרצוג דחה את בקשת החנינה של מארי פיזם
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג החליט היום (ב') שלא להיעתר לבקשת החנינה של מארי פיזם, לקצוב את עונש מאסר העולם שהוטל עליה בגין רצח בתה, רוז פיזם ב-2008. 

הרצוג מכריז על מדיניות החנינה

הרצוג מכריז על מדיניות החנינה צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה קיבל את חוות דעתו של שר המשפטים, גדעון סער והמלצתה של ועדת השחרורים המיוחדת, לפיה אין מקום לקצוב את עונשה וזאת בהסתמך על מכלול הנסיבות כפי שפורטו בדוחות השונים שהוצגו בפניה ובכלל זה שהמסוכנות בעניינה טרם פחתה.

כמה רוע יש בסיפור איום זה

בקיץ 2008 נחשף הרצח המזעזע של רוז פיזם, שנרצחה על ידי אימה, מארי וסבה, רוני רון. על פי בית המשפט, הסב הכניס את רוז לתוך מזוודה, בין בחיים ובין לאחר גרימת מותה, והטביע אותה בירקון כדי שהגופה לא תתגלה. המזוודה וגופתה של רוז נמצאו חודש לאחר תחילת החיפושים.

במאי 2011, הכריע בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, בהרכב בראשות השופט אברהם טל את רוני רון ברצח ואת מארי פיזם לשידול לרצח. חודש לאחר מכן, גזר בית המשפט מאסר עולם על בני הזוג. בדצמבר 2014 הרשיע בית המשפט את מארי פיזם ברצח.

בפסק דין נכתב: ״בסופו של יום לפנינו טרגדיה שקשה למצוא כדוגמתה – פעוטה בת כחמש שנים מוצאת את מותה בשותפות זדון בין לא פחות מאשר אמה יולדתה וסבה, וגופתה הקטנה מושלכת ככלי אין חפץ לקרקעיתו של נחל. כמה רוע יש בסיפור איום זה״.