יוקר המחייה משפיע מה המקצוע הכי פופולארי: שנת הלימודים האקדמאית נפתחת

המוני סטודנטים חוזרים היום למוסדות האקדמיים בפתיחת השנה האקדמית. נתונים שמפרסמים בהתאחדות הסטודנטים הארצי מעידים: יוקר המחיה משפיע גם על הסטודנטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 08:38 כח בתשרי התשפג

מה המקצוע הכי פופולארי: שנת הלימודים האקדמאית נפתחת
הדרך לאוניברסיטה, צילום: shutterstock

שנת הלימודים האקדמית נפתחת היום. יותר מ-340 אלף סטודנטים יחלו היום (א') את שנת הלימודים האקדמית בכ-60 מוסדות לימודים מוכרים. השנה חלה עליה של כ-4 אחוזים בכמות הסטודנטים, עליה מתונה ביחס לעליה הגדולה אשתקד. מסלולי לימודי ההנדסה ממשיכים להיות הפופולאריים ביותר עם כ-38 אלף סטודנטים שמהווים כ-18 אחוזים מסך הלומדים לתואר ראשון. סך הסטודנטים הלומדים מקצועות הטכנולוגיים: מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב לתואר ראשון, עומד על כ-58 אלף סטודנטים.

גידול במספר הנשים באקדמיה

עוד עולה מהנתונים כי נשים מהוות כ-60 אחוזים ממספר הסטודנטים באקדמיה. בראייה רב שנתית זהו גידול משמעותי בשיעור השתתפותן של נשים בכלל התארים, 58 אחוזים בתואר הראשון, 64 אחוזים בתואר השני ו-53 אחוזים בתואר השלישי. בשנים תש"ע-תשפ"א גדל פי 6.2 מספר הסטודנטיות הלומדות תואר ראשון במדעי המחשב לרבות מתמטיקה וסטטיסטיקה וגדל ב-40 אחוזים. מספרן של הסטודנטיות בלימודי הנדסה גדל בכ-3500 נשים נוספות.

אילוסטרציה | סטודנטים באוניברסיטה העברית

אילוסטרציה | סטודנטים באוניברסיטה העברית צילום: פלאש 90

יוקר המחיה משפיע, תמיכה בלימודים מקוונים

בצל פתיחת שנת הלימודים, נראה כי המצב הכלכלי ויוקר המחיה מורגש היטב גם בקרב הסטודנטים. בסקר השנתי שעורכים בהתאחדות הסטודנטים הארצית עולה, כי סטודנטים רבים מרגישים את עול יוקר המחיה. כ-40 אחוזים מהסטודנטים נאלצים לקבל עזרה מהוריהם ו12 אחוזים מעידים על עצמם כי אין ביכולת לשכור דירה בסביבת מקום הלימודים וכי ימשיכו לגור עם הוריהם.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר נוגע לפופולריות ההולכת וגדלה של הלימודים המקוונים. כמחצית מהסטודנטים מעדיפים שילוב של לימודים מרחוק ולימודים מהמוסד האקדמי וכ-27 אחוזים מעדיפים לימודים מקוונים אך כ-43 אחוזים חושבים כי הבנת החומר נחלשה במהלך הלמידה המקוונת.

שנת לימודים מוצלחת