בחירות 2022

אמסלם איים על נתניהו, בליכוד לא התרשמו: עמדותיו אינן מחייבות

חבר הכנסת מהליכוד התראיין ואיים כי לא יכנס לממשלה הבאה במידה ותקום על ידי הליכוד במידה ולא ייתמנב לשר משפטים. אמסלם התייחס גם לביטול חוק הפרת האמונים. הליכוד: "הרפורמות לא יחולו רטרואקטיבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/22 20:49 כז בתשרי התשפג

אמסלם איים על נתניהו, בליכוד לא התרשמו: עמדותיו אינן מחייבות
אמסלם ונתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

11 ימים לבחירות, חברי הכנסת מבהרים עמדות. חבר הכנסת דודי אמסלם התארח היום (ז') בערוץ 12 ודיבר על מה שלדעתו הם הצעדים החשובים ביותר שממשלה בראשות הליכוד במידה ותקום צריכה לעשות כבר בתחילת כהונתה ואף איים כי לא יכנס לממשלה הבאה אם לא יתמנה לשר משפטים.

אמסלם: בלי ביטול עבירת הפרת אמונים אין לנו מה להקים ממשלה

אמסלם התייחס לעבירת המרמה והפרת האמונים וטען: "אף אחד לא יודע מה זה הפרת אמונים. יש כאן תפירת תיק. מה שקורה כאן במדינה זו הפיכה פר-אקסלנס. הנושא המשפטי הוא כמעט הכי חשוב שיש במדינה. אם לא נשנה אותו המדינה שלנו הולכת לתהום כי חייבים לבטל אותה כצעד ראשון בממשלה". 

אמסלם המשיך וטען כי ממשלה בראשות הליכוד במידה ותקום תהיה חייבת קודם כל לבטל את עבירת המרמה והפרת האמונים: "בלעדי זה אין לנו מה לחזור לשלטון". אמסלם דיבר גם על ההצעה הזהה שקודמה בתחילת השבוע גם על ידי בצלאל סמוטריץ' בתוכניתו לשינוי מערכת המשפט: "הגשתי אותו כבר לפני שנה".

"סותמים לנו את הפיות"

אמסלם תקף את הממשלה וטען לסתימת פיות מצד הממשלה בכנסת הנוכחית: "אנחנו קרובים לנקודה שהשמאל קובע שאנחנו גם לא יכולים להצביע בקלפיות. סותמים לנו את הפיות" והוסיף: "מדינת ישראל היא לא באמת מדינה דמוקרטית, רק אצטלה של דמוקרטיה. סותמים לנו את הפיות, בכנסת לא נותנים לנו ועדות, לא נותנים לנו להצביע עבור החזרת שטחי מולדת".

בליכוד מסרו בתגובה: "עמדותיו של אמסלם אינן מחייבות והרפורמות לא יחולו רטרואקטיבית על נתניהו".