צפו בתום תפילות יום השישי: נתלו כרזות המהללות את המחבל בהר הבית

בתום תפילות יום השישי בהר הבית, רעולי פנים תלו כרזות ושיבחו את המחבל עודאי תמימי, שרצח את סמל נועה לזר בפיגוע במחסום שועפט וחוסל על ידי כוחות הביטחון בניסיון הפיגוע במעלה אדומים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/22 14:42 כו בתשרי התשפג

בתום תפילות יום השישי: נתלו כרזות המהללות את המחבל בהר הבית
צילום: Jamal Awad/Flash90

המחבל, עודאי תמימי, שביצע את פיגוע הירי הפיגוע במחסום שועפט בו נרצחה נעה לזר ז"ל, חוסל ביום רביעי האחרון על ידי כוחות הביטחון לאחר שהגיע לכניסה לעיר וביצע ירי לעבר המאבטחים שעמדו במחסום. בתום תפילות יום השישי בהר הבית, רעולי פנים עם סמלי חמאס, תלו כרזות ותמונות המשבחות את המחבל תמימי, את אביו של המחבל מהפיגוע בדיזינגוף, פתחי חזאם, ואת ארגון 'גוב האריות'.

כזכור, לפני כשבועיים, הגיע רכב משועפט לכיוון הכניסה למחסום, ממנו הגיח מחבל חמוש שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. מיד לאחר הפיגוע, נמלט תמימי רגלית בעזרת סייען. המחבל הסתתר מכוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפט, ובמהלך חול המועד פרצו עימותים בין תושבי המקום לכוחות הביטחון שסרקו אחר המחבל.

המצוד אחר המחבל בשועפט

המצוד אחר המחבל בשועפט צילום: Photo by Flash90

הפיגוע במעלה אדומים: תיעוד דרמטי מחיסול המחבל

לאחר חיסול המחבל, בירך ראש הממשלה, את כוחות הביטחון על פועלם: "מברך את כוחות הביטחון: צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל.  לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

שר הביטחון, בני גנץ שיבח את הלוחמים: ״אני מבקש לשבח את המאבטחים שניטרלו את המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע בו נפלה סמל נועה לזר ולאחל רפואה שלמה למאבטח שנפצע. העירנות, המקצועיות והנחישות שלהם, מנעה פגיעה נוספת בחיי אדם. נשים את ידינו על כל המחבלים ושולחיהם, נפעל בכל מקום וזמן שיידרש. נמשיך בהגברת הפעילות ובדריכות, ונשמור על ביטחון אזרחי ישראל.״

צילום: זק"א

בני משפחתה של סמל נועה לזר ז"ל הודו לכוחות הביטחון. "תודה על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב, ועם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה", מסרה המשפחה.