הותר לפרסום חקירת שב"כ חשפה: פלשתינים מאיו"ש תכננו פיגועי ירי בסיוע פעיל חמאס מעזה

בחקירת שב"כ נחשף כי ארבעה פעילים מאיו"ש עמדו בקשר עם פעיל חמאס מרצועת עזה לטובת ביצוע פיגועי ירי ביהודה ושומרון, אותו פעיל שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט. כמו כן נתפסו כספי טרור שהועברו לידי החוליה מטעם מפקדת חמאס

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/22 16:40 יז בתשרי התשפג

חקירת שב"כ חשפה: פלשתינים מאיו"ש תכננו פיגועי ירי בסיוע פעיל חמאס מעזה
צילום: ללא

רצף האירועים הביטחוניים ממשיך: היום (ד') הותר לפרסום כי בשבועיים האחרונים הסתיימה חקירתם של ארבעה חשודים אשר עמדו בקשר עם פעיל חמאס מרצועת עזה ותכננו לממש פיגועי ירי לעבר מטרות ישראליות. הפעילים הבולטים שנעצרו במסגרת התשתית הם אסלאם טובאסי - יליד 96', תושב טמון (צפון השומרון), אנס מראעבה - יליד 97', תושב חרבת ראס עטיה (קלקיליה). 

מהחקירה של הפעילים בשב"כ עלה כי הפעילים עמדו בקשר עם בלאל בשאראת - פעיל חמאס אשר שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט, גורש לרצועה, ופועל במסגרת 'מטה הגדה' (שהינו גוף של החמאס הממוקם ברצועת עזה וייעודו לקדם פעילות טרור צבאית משטחי איו"ש). בלאל הוא גיסו של המגוייס אסלאם טובאסי.

בלאל בשאראת, המפעיל מרצועת עזה

בלאל בשאראת, המפעיל מרצועת עזה צילום: תקשורת שב"כ

הנשק שנתפס ברשות הפעילים

הנשק שנתפס ברשות הפעילים צילום: תקשורת שב"כ

פיגועי ירי לעבר מטרות אזרחיות וחיילי צה"ל

עוד עלה בחקירה כי בלאל בשאראת הנחה את אסלאם ואנס לרכוש נשקים ולאסוף מידע מהשטח לטובת מימוש פיגועי ירי בשם החמאס לעבר מטרות אזרחיות ופגיעה בחיילי צה"ל. פעילי החוליה נעצרו וכן נתפס נשק אשר רכשו. בנוסף נתפסו כספי טרור שהועברו לידי החוליה מטעם מפקדת חמאס. 

יש לציין כי בשנים האחרונות מזוהים צירי אכוונה רבים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, המנצלים פלשתינים תושבי יהודה ושומרון לקידום פעילות טרור, בתוך כך פעילי חמאס מהרצועה מעבירים כספים וחימוש לפעילים באיו"ש במטרה להוציא פיגועים לעבר יעדים ישראלים.