כ-2,000 איש השתתפו בפסטיבל צעדת "עלייה ברגל" מגוש עציון לירושלים

מאות צועדים השתתפו בצעדת 'עלייה ברגל' ממצפור האלף שבגוש עציון ועד לכותל המערבי שבירושלים| שלמה נאמן: "זכינו לקיים את עלייה לרגל לירושלים כמו בימי בית המקדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/22 11:25 יז בתשרי התשפג

כ-2,000 איש השתתפו בפסטיבל צעדת "עלייה ברגל" מגוש עציון לירושלים
צילום: ד"ר זאב רוטקוף

אתמול (ג') ביומו הראשון של חול המועד סוכות, כ-2,000 איש השתתפו בפסטיבל הראשון של עלייה ברגל מגוש עציון לירושלים בחול המועד סוכות. בנוסף, התקיים הפנינג חגיגי בסמוך ליישוב שדה בועז עם סדנאות יצירה, צילומי מגנטים, משקפות 360 על בית המקדש, משחק בריחה, מעמד הקהל בהובלת רבה של גוש עציון הרב צבי רימון, מוזיקה והכנת קטורת. 

צילום: ד"ר זאב רוטקוף

הצעדה שהותאמה במיוחד למשפחות, התקיימה בשלושה מסלולי קושי שונים: אתגרי מאוד, מיטבי לכת ומסלול קל. המסלולים השונים שחזרו את נתיב העליה לרגל לירושלים מדרום בדרך האבות, ממצפור האלף שבנווה דניאל ועד לכותל המערבי דרך עיר דוד. במהלך הצעידה עברו המטיילים בחוות נווה אורי, בגן החיות התנכי ובפארק המסילה. 

צילום: ד"ר זאב רוטקוף

שלמה נאמן: המבקרים זכו ללכת בחבל ארץ יפה זה, בעל מורשת של אבות אבותינו

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן בירך את הבאים לפסטיבל ואמר: "זהו פסטיבל ייחודי שזכינו לקיים בו את העלייה לרגל לירושלים כמו בימי בית המקדש, כפי שכתוב: 'שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך'. המבקרים הרבים זכו ללכת בחבל ארץ יפה זה, בעל מורשת של אבות אבותינו. אני מזמין את המבקרים להמשך פעילות ואטרקציות בגוש עציון ובכל רחבי יהודה ושומרון". 

צילום: ד"ר זאב רוטקוף

מנהל אגף התיירות גוש עציון דוד רודמן שארגן את הפסטיבל הוסיף: "זכינו להחזיר מסורת עתיקה ומיוחדת של עליה לרגל לירושלים מגוש עציון. צעדנו לאורך דרך האבות הקדומה וחווינו ברגליים את החיבור שבין גוש עציון לירושלים. זכינו לראות אלפים מגיעים לפסטיבל המרהיב הזה לחגוג איתנו כאן באתרי גוש עציון. אנו מזמינים את הציבור הרב והרחב לבוא ולבקר בשאר אתרי גוש עציון ובפעיליות הנוספות  בהמשך ימי חג הסוכות".