עמר בר-לב: למרות מקרי הרצח האחרונים תושבי המרכז יכולים להרגיש בטוחים

השר לביטחון הפנים אומר כי למרות מקרי הרצח הפליליים האחרונים תושבי המרכז יכולים להמשיך להסתובב בביטחון, ומוסיף כי "יחד עם זאת המאבק ארוך ומתמשך" | על מקרי הרצח בחברה הערבית: "בתשעת החודשים האחרונים הוא ב-21% נמוך מאשר בעבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 09:04 יא בתשרי התשפג

עמר בר-לב: למרות מקרי הרצח האחרונים תושבי המרכז יכולים להרגיש בטוחים
בר-לב בתצוגת נשק בלתי חוקי שנתפס בפעילות כוחות הביטחון בחודש שעבר, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

בן 24 נדקר למוות הלילה (בין רביעי לחמישי) ברחוב גיורא יוספטל בנתניה, וסים כיאל בן ה-18 נורה למוות לעיני משפחתו בנהריה, ובתחילת השבוע נרצח ראש ארגון הפשע בני שלמה בתחנת דלק באזור. עך אף הנתונים הקשים, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אומר הבוקר (ה') כי מספר מקרי הרצח השנה נמוכים יותר מבשנים עברו.

"מה שחרטתי על דגלי באמת מתממש"

השר לביטחון הפנים נשאל בראיון ב"כאן ב" האם אזרחי ישראל יכולים להרגיש בטוחים להסתובב ברחובות כאשר משפחות פשע יורות לאור יום במרכז הארץ, והשיב: "התשובה היא כן. בהחלט יכולים להסתובב ולהרגיש בטוח, יחד עם זאת המאבק ארוך ומתמשך. כל רצח הוא כמובן שצריך היה למנוע, גם אם היה בין עבריינים ומשפחות פשע". צריך לזכור דבר אחד שלא מזכירים בתקשורת - לראשונה מזה הרבה מאוד שנים מספר הרציחות בחברה הערבית בתשעת החודשים האחרונים הוא ב-21 אחוזים נמוך מאשר בעבר". 

בר -לב המשיך ואמר: "גם כשאני אומר שמספר הרציחות ירד ב-21 אחוזים, אז אנחנו זוכרים שיש 74 נרצחים - חלקם כחלק מאלימות במשפחה ורצח נשים. אז אני לא מרוצה אבל מה שחרטתי על דגלי באמת מתממש ואת זה רואים לא רק במספר הנרצחים שנמצא בירידה, אלא במספר ראשי משפחות פשע שנמצאים בכלא ובמספר מעצרים עד תום ההליכים, במספר כתבי אישום שהוגשו בתשעת החודשים האחרונים ובהשוואה לשנה שעברה. ישנה גם עליה במספר תפיסות כלי הנשק". 

לסיום אמר השר לביטחון הפנים: "המאמצים של המשטרה לפחות בנתונים נושאים פרי. האם זה מספיק? לא. האם נמשיך? בוודאי. האם יהיו עוד עליות וירידות? התשובה היא כן. המאבק הוא מתמשך אבל אנחנו בכיוון הנכון. 

חיסול בני שלמה בתחילת השבוע:

https://twitter.com/bokeralmog/status/1577880197415698432?s=20&t=H4AjKjlRnlp67cNnoRFxAA