זאב אלקין: "כאיש ימין אין לי במה להתבייש"

ברקע ההסכם המתגבש בין ישראל ובין לבנון, הגיע שר הבינוי והשיכון לאולפן כיפה, ואמר כי "ברור שיש לישראל אינטרס שללבנון יהיה מאגר גז" | על האפשרות שגנץ יכהן כראש ממשלה עם 12 מנדטים אמר: "גנץ הוא היחידי שלא פסול בעיני השחקנים במערכת הפוליטית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/10/22 21:18 ח בתשרי התשפג

זאב אלקין: "כאיש ימין אין לי במה להתבייש"
צילום: אולפן כיפה

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הגיע היום (ב') לאולפן כיפה, ברקע סערת הסכם הגבול הימי המתהווה בין מדינת ישראל לבין לבנון בימים אלה. אלקין התייחס להסכם, לגל הטרור, ובנוסף חזר למתקפות הפוליטיות נגדו ונגד משפחתו: "מי שתוקף וצועק על ילדים זה פשע שלא יסולח".

נתניהו לא קיבל תדרוך על ההסכם וישר התנגד

בהתייחסו להסכם מול לבנון, אמר אלקין: "אני תומך בעמדה של סער שצריך להניח את ההסכם על שולחן הכנסת, הדיון הרציני יהיה בקבינט ואז אביע את עמדתי. ברור שיש לישראל אינטרס שללבנון יהיה מאגר גז. עיני לא צרה בזה. צריך לומר שנתניהו לא קיבל תדרוך אפילו על ההסכם וישר התנגד". 

כאיש ימין אתה סומך על ראש הממשלה לפיד?

יש נושאים שהדעה שלי שונה מדעתו, אבל זה טבעם של הסכמים פוליטיים, אני חולק על נתניהו וכשחותמים על הסכם צריך לקיים אותו. 

ביטחונית נכשלתם, גל הטרור לא עוצר. 

הפוך, תסתכל על השנה האחרונה, חיסולים של בכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה, גם ביו"ש התשובה לזה וכך אנחנו פועלים זה לא מגננה אלא רדיפה אחרי המחבלים, להגיע אל המיטות שלהם בלילה, לחומת מגן יצאנו כי לא יכולנו לפעול בערים הפלשתיניות אבל היום אנחנו עושים זאת כל לילה. 

אתם מריצים את גנץ לראשות הממשלה, איך הוא יהיה ראש ממשלה עם 12 מנדטים?

ברגע שלנתניהו אין 61 רק גנץ יוכל, לפיד בעצמו מבין שהוא לא יוכל להקים ממשלה. זה היתרון של גנץ שהוא היחידי שלא פסול בעיני השחקנים במערכת הפוליטית. הוא איש של חיבורים. כמו שהקמנו ממשלה לפני שנה וקצת נעשה את זה גם הפעם. אנחנו לא ניתן יד לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. אם לנתניהו יהיו 61 הוא סחיט וכל ענייני הדת יהיו בידיים של המפלגות החרדיות ולציונות הדתית לא תהיה שום דריסת רגל. 

איך זה היה לחוות את המתקפות עליך בתוך גוש הימין?

כאיש ימין אין לי במה להתבייש אבל עם הילדים היה קשה. כשבריון כמו רמי בן יהודה צרח על הילדה שלי ולא הייתי בבית להגן עליה, לא התפלאתי שהוא אחר כך תקף קצין במילואים והועסק על ידי הליכוד. מי שתוקף וצועק על ילדים זה פשע שלא יסולח.