הותר לפרסום: השב"כ עצר 6 חשודים שתכננו פיגוע טרור בשם דאע"ש

פעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל, נעצרו לפני מספר שבועות לחקירת שב"כ 6 תושבי נצרת בחשד, כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל |לסיפור המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 10:33 ז בתשרי התשפג

הותר לפרסום: השב"כ עצר 6 חשודים שתכננו פיגוע טרור בשם דאע"ש
תומכי דאע"ש, צילום: shutterstock

תכננו להוציא פיגוע בשם דאע"ש: הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/ימ"ר צפון, נעצרו לפני מספר שבועות לחקירת שב"כ שישה תושבי נצרת בחשד, כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל. 

העצורים הינם:  מחמד איהאב סלימאן - בן 25, המוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר הקשורה לדעא"ש, עא ע'פאר סלימאן - בן 21, מואמן ניג'ם, בן 20, אחמד בלאל סלימאן , בן 18, ג'האד בכר, בן 20. כמו כן, נעצר קטין נוסף שפרטיו אסורים בפרסום.  בחקירת הפרשיה בשב"כ עלה כי החשודים צרכו תכני דאע"ש, אליהם נחשפו בעת גלישות באינטרנט, באופן שהוביל להזדהות עמוקה מצידם עם רעיונות ארגון הטרור. בשלב מסויים גמלה בליבם החלטה להוציא לפועל פיגוע בשם דאע"ש.

עא ע

עא ע'פאר סלימאן צילום: תקשורת שב"כ

נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים

עוד נחשף בחקירתם בשב"כ כי החשודים נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי בנצרת, אשר לשיטתם של החשודים, "פועל בדרך 'הכופרים'". כלומר, הפעילים תכננו לפגוע במוסד חינוכי, בו לומדים בני נוער ועובדים אנשי חינוך, על כל המשמע מכך.

ג

ג'האד בכר צילום: תקשורת שב"כ

עוד עלה מהחקירה כי החשודים תכננו פיגועים במתווים  שונים ובתוך כך, פעלו לאיתור יעדים לפיגוע כדוגמת תחנת אוטובוס עמוסה בעיר בצפון הארץ, תחנת משטרה בסביבת מגוריהם, חורשות בהם מסתובבים יהודים ועוד. בנוסף עלה, כי פעלו להשגת אמצעי לחימה וניסו לגייס נוספים לטובת קידום פעילותם הביטחונית. 

ארגון הטרור ממשיך לפעול ללא לאות להפצת האידיאולוגיה שלו בקרב אזרחי מדינת ישראל

מדובר בסיכול משמעותי השופך אור על השפעת ארגון הטרור דאע"ש בישראל, אשר בהשראתו בוצעו, בין היתר, פיגועים על ידי אזרחים ישראלים בבאר שבע, בחדרה ובירושלים בחודש מרץ 2022. 

ארגון הטרור ממשיך לפעול ללא לאות להפצת האידיאולוגיה שלו בקרב אזרחי מדינת ישראל ותושביה ובין היתר פועל לגיוסם באמצעות תעמולה המופצת באינטרנט, ובכלל זאת וברשתות החברתיות, במטרה לקדם פעילות טרור בישראל.

מואמן ניגם

מואמן ניגם צילום: תקשורת שב"כ

עם תום חקירותיהם בשב"כ, יוגשו היום (א') נגד ששת הפעילים כתבי אישום, על ידי פרקליטות מחוז צפון, המייחסים להם  עבירות של קשירת קשר למעשה טרור, הכנה למעשה טרור,
קשירת קשר לסחר באמלח, חברות בארגון טרור. כמו כן  הוגשה בקשה למעצרם  עד לתום ההליכים המשפטיים.  

חקירה זו מתווספת לחקירות נוספות של שירות הביטחון הכללי, מהתקופה האחרונה, אשר הובילו לסיכול פעילות מטעם פעילי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" בישראל, האוחזים באידיאולוגיה הסלפית-ג'האדית הקיצונית.

חומרים שנתפסו במכשירי הטלפון של החשודים- הוצאה להורג של כופר

חומרים שנתפסו במכשירי הטלפון של החשודים- הוצאה להורג של כופר צילום: תקשורת שב"כ

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בהתאם לסמכותם וינקטו את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לטפל בנחישות בתופעות הקשורות באידיאולוגיות איסלאמיות קיצוניות, ולסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל על רקע זה.

חומרים שנתפסו במכשירי הטלפון של החשודים - אבו בכר אלבגדאדי - מנהיג דאע״ש שחוסל

חומרים שנתפסו במכשירי הטלפון של החשודים - אבו בכר אלבגדאדי - מנהיג דאע״ש שחוסל צילום: תקשורת שב"כ