אסון במשחק כדורגל: 174 בני אדם נהרגו באינדונזיה

בתום משחק כדורגל, מאות אוהדי הקבוצה המפסידה פרצו למגרש והמשטרה המקומית ירתה גז מדמיע לעברם במטרה לפזר את הקטטה | 174 בני אדם נמחצו ונחנקו למוות, ויותר מ-200 פצועים הובהלו לבתי החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 08:49 ז בתשרי התשפג

אסון במשחק כדורגל: 174 בני אדם נהרגו באינדונזיה
אצטדיון, צילום: shutterstock

טרגדיה באינדונזיה:  174 בני אדם נהרגו וכ-200 אחרים נפצעו הלילה (בין שבת לראשון) במהלך עימותים אלימים בין אוהדי קבוצות כדורגל היריבות, לאחר שמאות אוהדים של הקבוצה המפסידה פרצו למגרש באי ג'אווה שבמזרח המדינה.

בתום משחק בין פרסבאיה סורבאיה לקבוצה המארחת, ארמה מלאנג, בו נצחה הראשונה בתוצאה 3:2, פרצו מאות אוהדי הקבוצה המקומית למגרש בזעם על ההפסד. המשטרה המקומית פיזרה את הקטטה באמצעות ירי בגז מדמיע וכתוצאה מכך, האוהדים ברחו מהמגרש תוך כדי שהם רומסים אחד את השני ונחנקים מהגז שנורה לעברם. שני שוטרים נהרגו במהלך המהומות. 

נשיא אינדונזיה, ג׳וקו וידודו, הורה על הפסקת כל משחקי הליגה עד לסיום חקירת האירוע. שר הספורט זאינדין אמאלי אמר כי הרשויות יבצעו הערכה מחדש של הבטיחות במשחקי הכדורגל, וישקלו לא לאפשר לצופים להגיע למגרשים. 

אחמד האדיאן לוקיטה, נשיא הליגה האינדונזית, אמר: "אנו מודאגים ומצטערים מאוד על התקרית הזו. אנו חולקים את תנחומינו ובתקווה שזה יהיה שיעור חשוב עבור כולנו". כל משחקי ה-BRI Liga 1 הנותרים המתוכננים לשבוע זה הוקפאו בעקבות התקרית, בעוד שההתאחדות האינדונזית אישרה שארמה לא תארח משחקים נוספים בשאר העונה.