בעקבות לחץ ישראלי: יהודה ושומרון לא יפגעו על ידי חברת בוקינג

בעקבות דין ודברים עם הנהלת חברת "בוקינג.קום" הוסר האיום מפני ייחוד לרעה של שטחי יו"ש או נכסים בבעלות ישראלית ביו"ש בפלטפורמת החברה | שר התיירות: "מנענו מחברת בוקינג העולמית לפרסם מידע שיקרי נגד ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/22 19:59 ו בתשרי התשפג

בעקבות לחץ ישראלי: יהודה ושומרון לא יפגעו על ידי חברת בוקינג
בוקינג חזרה בה, צילום: shutterstock

לאחרונה קיבלה חברת "בוקינג.קום" החלטה להכליל את יהודה ושומרון (כמו גם רצועת עזה) במסגרת מדיניות הסימון החדשה שלה שבבסיסה אמירה כללית לפיה "יש להפנות תשומת לב לאזהרות המסע הקיימות לאזורים אלה משיקולי ביטחון אישי". בעקבות שיח של משרד החוץ ושר התיירות עם הנהלת החברה, הוסר האיום מפני ייחוד לרעה של שטחי יו"ש ו/או נכסים בבעלות ישראלית ביו"ש בפלטפורמת החברה. 

על פי הפרסומים, התכוונה חברת בוקינג העולמית להוסיף למדיניותה החדשה גם אזהרה ייחודית אשר היתה מגדירה את ההתיישבות היהודי ביהודה ושומרון כשטח כבוש, ואת הביקור בשטח זה כ"מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות ולזכויות אדם״ – זו כאמור לא תעלה.

נציין כי מדיניות הסימון החדשה של החברה תחול על כ-40 אזורים הנמצאים במחלוקת ברחבי העולם ותחול על כל אזור יו"ש כיחידה גיאוגרפית אחת.

"הישג חשוב במאבק בדה לגיטימציה"

ראש הממשלה יאיר לפיד ברך על ההישג: "המדיניות שלנו היא לא להשאיר אף זירה ולקיים מאמץ מדיני מתמיד מול תעמולת השקר האנטי ישראלית. אנחנו מודים לבוקינג על שינוי ההחלטה. מדינת ישראל השיגה היום הישג חשוב במאבק בדה לגיטימציה".

שר התיירות יואל רזבוזוב אמר כי מדובר בהישג חשוב של מדינת ישראל. "מרגע שנודע העניין, בהנחיית ראש הממשלה לפיד, יחד עם אנשי משרד החוץ מנענו מחברת בוקינג העולמית לפרסם מידע שיקרי נגד ישראל ונגד עסקי תיירות ישראלים שבשטחי יהודה ושומרון".