ניסיון פיגוע דריסה בשומרון: חייל ושוטר נפצעו קל, המחבל חוסל

בזמן ששוטר וחייל עצרו רכב פלשתיני חשוד סמוך לחוות גלעד, רכב אחר התנגש בעוצמה בניידת ופצע אותם באורח קל | המחבל חוסל על ידי לוחם צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/22 19:35 כח באלול התשפב

ניסיון פיגוע דריסה בשומרון: חייל ושוטר נפצעו קל, המחבל חוסל
חיילי צה"ל במחסומים, באזור הפיגוע, צילום: דובר צה"ל

במהלך פעילות שגרתית משותפת של לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל, אירע ניסיון פיגוע דריסה סמוך ליישוב חוות גלעד שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. בזמן שהכוחות  עצרו רכב פלשתיני חשוד, רכב אחר האיץ לעברם וניסה לדרוס אותם. החייל פתח בירי לעבר הרכב וניטרל את המחבל. השוטר והחייל נפצעו באורח קל.

ראש אמ"ן מזהיר: קיים פוטנציאל לאירועים משמעותיים בחגים

האירוע התרחש רגע לפני חגי תשרי, שלפני כשבוע הזהיר ראש אמ"ן, האלוף אהרן חליוה במהלך כנס של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, כי לקראת חגי תשרי המתקרבים, כי יש חשש להסלמה בתקופה הקרובה. "תקופת החגים היא תמיד תקופה רגישה, אבל אני יכול להעריך כי קיים פוטנציאל לאירועים משמעותיים בחגים. ארגוני הטרור מלבים את השטח ומנסים לייצר פעולות חיקוי", אמר חליוה.

עוד ציין ראש אמ"ן כי "בזירה הפלשתינית אנחנו צופים עכשיו לעתיד הארוך טווח, על היום שלאחר אבו מאזן ועל מאבקי הירושה שיחלו בעקבות כך. זה אינטרס פלשתיני להוריד את רמת הטרור בשטח ולייצב את המשילות של הרשות. אני גם לא רוצה לעצור עשרות פעילי טרור כל לילה ואנחנו צריכים לעשות את הפעולות הנכונות כדי לייצב את הרשות. זה אינטרס ישראלי ביטחוני".

אלפי שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר

במהלך חגי תשרי, שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הפועלים במחוז, יפעלו לאבטח ולשמור על הסדר הציבורי לקראת הגעת מתפללים ומטיילים רבים שצפויים לפקוד את העיר בתקופה זו, וכן לקיום תפילות המוניות בכותל המערבי והמקומות הקדושים. ההכנות של המשטרה כללו סיורי שטח, תיאומים שונים, ישיבות היערכות ואישורי תכניות - שתכליתן היערכות מיטבית ותכנון מוקפד של הפעילות המבצעית ברחבי מחוז ירושלים והעיר ירושלים בפרט.

במסגרת ההיערכות המיוחדת בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, יתפרסו אלפי שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, בדגש למקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי. כמו כן, יתוגבר מערך הביטחון והאבטחה והפעילות המשטרתית בצירי התנועה וצירי המתפללים, כל זאת במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולשמור על שלום הציבור ובטחונו. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו גם מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הרב הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ותפוסת הקהל המרבית.