הישג ימני: נעצר הסכם התרבות עם האיחוד האירופי שהפלה את ההתנחלויות

אחרי התערבותם של בנט ושקד, לפיד הורה על עצירת ההסכם עם האיחוד האירופי במסגרתו יקודמו מוסדות תרבות ישראליים, אל לא כאלה במזרח ירושלים, הגולן ויו"ש | "האירופאים הצדקנים צריכים להבין שדין תל אביב כדין אריאל ועותניאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 18:09 כו באלול התשפב

הישג ימני: נעצר הסכם התרבות עם האיחוד האירופי שהפלה את ההתנחלויות
בנט ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, שוחח אתמול (ד') עם ראש הממשלה, יאיר לפיד, וביקש ממנו שלא לאשר בממשלה בשלב הזה את הסכם התרבות עם האיחוד האירופי Europe Creative. לפיד נענה לבקשה, והחליט להשעות את אישור ההסכם. בלשכת שקד טוענים כי היא זו שפנתה לבנט עם הבקשה.

כזכור, אחד התנאים שנכללו בהסכם, על פי דרישת האירופאים, הוא שההסכם לא יחול באזורים שישראל שחררה במלחמת ששת הימים: ירושלים המורחבת, יהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן. כאמור, לפי שקד הלחץ שהיא הפעילה גרם להחלטה לעצור את אישורו של הסכם התרבות המפלג.

איילת שקד מסרה אחרי ההודעה על הביטול: "האירופאים הצדקנים צריכים להבין שדין תל אביב כדין אריאל ועותניאל. כל אזרחי ישראל שווים ולא אתן לחרמות מאירופה לחלחל לישראל".

אחרי שנודע על קידום ההסכם, ממשרד התרבות מסרו כי "אין שום שינוי בין נוסח הסעיף הטריטוריאלי שנקבע בהסכם קריאייטיב יורופ ואופן היישום שלו לבין סעיפים הטריטוריאליים בהסכמים שנחתמו בין ישראל לאיחוד האירופי בעשור האחרון. ההסכם רלוונטי רק למימון אירופי הנובע מהתוכנית, ואינו עוסק בכל פעילות אחרת של גופים ישראלים".