ראש הממשלה הבא? הקמפיין של גנץ מנותק מהמציאות

בני גנץ רץ לראשות הממשלה בלי שהוא מתרומם בסקרים וטוען שיקים ממשלת חרדים-ליברמן | סער ואלקין נגד מדינה פלשתינית רק כשזה משרת את הקמפיין ואיילת שקד ביקשה סליחה אבל צריכה להתפלל חזק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/09/22 10:21 כז באלול התשפב

ראש הממשלה הבא? הקמפיין של גנץ מנותק מהמציאות
גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ביום רביעי בערב הדליף גורם מדיני בכיר כי ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי להתייחס בנאומו בעצרת האו"ם לסוגייה הפלשתינית ולהודיע כי יש להתקדם לעבר שתי מדינות לשני עמים, השרים הימניים בממשלה מיהרו לתקוף, ובראשם שר המשפטים גדעון סער ושר השיכון זאב אלקין, "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את בטחון ישראל", כתב סער, "לא יקרה", הוסיף אלקין. כשלא ברור אם הם מתכוונים לתקוף את ראש הממשלה והיריב הפוליטי, או השותף הבכיר במפלגתם שמאמין בחזון לפיד. 

גנץ לא מצליח להתרומם בסקרים

הרי רק לפני שלושה ימים הצהיר איזנקוט בביקור בישיבה בגוש עציון כי: "אנו נגד מדינה דו לאומית ובעד לסיים את הסכסוך". אז סער שתק. אם האנטי לנתניהו הכשיר את גנץ שהיה מסוכן בעבר ואת איזנקוט שקורא לסיום הסכסוך וצמצום התיישבות, למה הוא לא מספיק להכשרת יאיר לפיד? אבל במחנה הממלכתי הכשלים הלוגיים חוגגים, בניסיון נואש לזנק בסקרים, ללא הצלחה. 

איחוד סער-איזנקוט-גנץ לא מצליח להתרומם מעל 12-13 מנדטים, מה שעל פי איזנקוט עצמו, לא מספיק כדי להיות ראש ממשלה. אבל גנץ ממשיך לפמפם את הקמפיין שהוא ראש הממשלה הבא, השבוע הוא גם הציג סקר בו "חשף" את הקואליציה העתידית שלו שבה לפיד עם 10 מנדטים יותר ממנו יישב תחתיו והחרדים יעזבו את נתניהו וישבו עם ליברמן. נשמע מופרך, מזכיר את הקמפיין של גדעון סער לראשות הממשלה, שנגמר בשישה מנדטים וחבירה ללפיד, האם בשביל ראשות הממשלה גנץ יעבור גם הוא צד?

מה יעשו המצביעים של איילת שקד?

אחד אחד הם התקבצו במתנ"ס בגבעת שמואל, חובשי כיפה ומשופמים לערב שהיה ספק השקת הקמפיין של הבית היהודי ספק סיור סליחות, עד לפני חודשיים לא הייתי מאמין שנראה אולם חצי מלא בהשקת קמפיין בחירות של הבית היהודי, אבל זה קרה, שקד התקבלה במחיאות כפיים, ביקשה סליחה על השנה האחרונה והשיקה קמפיין חגים: "לא משנה איפה הייתם כל השנה, בראש השנה חוזרים הביתה", והמפד"ל התעורר לרגע.

הסתכלתי על האנשים שהגיעו אל האירוע, האם הם יצביעו לאיילת שקד גם אם היא תמשיך לא לעבור את אחוז החסימה או יעברו לנתניהו? כרגע שקד לא עוברת, וכל שבוע שעובר שקד מסתכנת בהתרסקות. חברת הרשימה שלה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר כבר פלטה השבוע שאולי היא לא תתמודד עד הסוף, אם שקד תתמודד עד הסוף וגוש הימין לא יגיע אל ה-61, כפי שכבר קרה ב-2019 הכעס יהיה גדול, בכל מקרה, בניגוד לקמפיין של שקד, לרבים מבני הציונות הדתית זה כן משנה איפה היא הייתה בשנה האחרונה.