על הר הזיתים: כנס התעוררות לקראת הימים הנוראים

מאות חובבי תנך השתתפו היום בכנס הכנה לקראת הימים הנוראים. נתנאל איזק, מנכל משרד ירושלים: מטרתנו היא לבסס את הר הזיתים כמקום של תרבות, היסטוריה ויהדות, בו כל קצוות האוכלוסייה בעם ישראל יכולים למצוא את עצמם. הרב יואב אוריאל יו"ר תנועת בני ציון: מטרתנו לחבר את לימוד התנ"ך לכל החברה הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 09:34 כו באלול התשפב

על הר הזיתים: כנס התעוררות לקראת הימים הנוראים
משתתפי הכנס, צילום: מירי שמינוביץ

משרד ירושלים ומורשת וחברת פמי (פיתוח משרד ירושלים) הפיקו בהר הזיתים יום התעוררות בנושא התנ"ך לקראת הימים הנוראים. במסגרת הכנס הופיעה להקת הלב והמעין שריגשה את הציבור בניגוני סליחות והימים הנוראים.

המרצים הרב חגי לונדין, הרב ברוך סליי והרב יואב אוריאל מתנועת בני ציון ללימודי התנ"ך חיברו את המשתתפים לסודו של ראש השנה, לעניינו המקראי של חודש אלול, ולמקורותיהם של תפילות החג על פי התנך ודברי חז"ל.

היום הסתיים בסיור מרתק בהר הזיתים עם אלידע בר שאול שחיבר את הר הזיתים, ביאת המשיח עם המקורות המפורשים בספר הספרים.

מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק מספר: "באירועי פסטיבל הר הזיתים ביוזמת המשרד אלפי אנשים ביקרו באתרים החשובים בהר הזיתים. משרד ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין משקיע מיליוני שקלים במיזמי תשתית בהר, ורק לאחרונה אושרה תוכנית להקמת מרכז מבקרים מרשים במקום. מטרתנו היא לבסס את הר הזיתים כמקום של תרבות, היסטוריה ויהדות, בו כל קצוות האוכלוסייה בעם ישראל יכולים למצוא את עצמם - ובכך לחזק את הריבונות והמשילות בירושלים כולה".

"בכנס לקראת הימים הנוראים זכינו בהר הזיתים להתחבר לשורשים ולסודות של ראש השנה חודש אלול והתפילות" סיכם הרב יואב אוריאל יושב ראש תנועת בני ציון.

משתתפי הכנס

משתתפי הכנס צילום: מירי שמינוביץ

משתתפי הכנס

משתתפי הכנס צילום: מירי שמינוביץ

משתתפי הכנס

משתתפי הכנס צילום: מירי שמינוביץ