המחאה של ארדן באו"ם: הצגתי לעיני נשיא איראן תמונה של סבתותיו שנספו באושוויץ

שגריר ישראל לאו"ם עזב במחאה את אולם עצרת האו״ם בתחילת נאומו של נשיא איראן ראיסי: "רוצח המונים מכחיש שואה, מקבל את במת האו"ם כדי להפיץ את שנאתו. כל שגריר שנשאר באולם להקשיב לו – צריך להתבייש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/09/22 18:01 כה באלול התשפב

המחאה של ארדן באו"ם: הצגתי לעיני נשיא איראן תמונה של סבתותיו שנספו באושוויץ
גלעד ארדן, צילום: צילום מסך

נשיא איראן איברהים ראיסי התארח השבוע בתוכנית הראיונות "60 דקות", של רשת CBS האמריקנית, והעמיד בסימן שאלה את התרחשות השואה. ראיסי נשאל האם הוא מאמין שהשואה התרחשה והשיב כי "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על-ידי חוקרים והיסטוריונים. יש כמה סימנים שזה קרה". היום (ד') במחאה על דבריו, שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן עזב את נאומו כאות מחאה.

"הרוצח מכחיש השואה ראיסי"

מנהיגי מדינות ושגרירים רבים הגיעו לאולם דיוני עצרת האו"ם. בטרם החל נשיא איראן לנאום, שגריר ישראל לאו"ם עזב במחאה את האולם תוך שהוא מציב על השולחן של ישראל בעצרת את תמונת סבתותיו ניצולות השואה ששרדו את אושוויץ ואיבדו בני משפחה שנרצחו, יחד עם ששת מליוני היהודים.

תמונת סבתותיו של ארדן

תמונת סבתותיו של ארדן צילום: דוברות

השגריר ארדן אמר כי האו"ם ירד היום לשפל מוסרי חדש. "בזמן שבאיראן משטר האייתוללות רודה באזרחיו, רוצח נשים שלא כיסו את ראשן ומממן פיגועי טרור ברחבי העולם, כאן באו"ם, שהוקם כדי למנוע זוועות כאלה, נשיא איראן, הרוצח מכחיש השואה ראיסי, מקבל במה כדי להפיץ את שנאתו".

"זו חרפה ולכן קראתי לכל השגרירים לעזוב את אולם העצרת והצגתי לעיני ראיסי תמונה של סבתותיי ז"ל, כדי להראות למכחיש השואה הבזוי שהשואה התרחשה ולגרום לו להפנים שלעולם לא ניתן לזוועות שעבר עמנו לקרות שוב".