הפיגוע בחולון: גופת המחבל אותרה בבניין נטוש בתל אביב

כוחות הביטחון מצאו את המחבל מוסא צרצור, שרצח באכזריות את שולמית רחל עובדיה, כשהוא תלוי בבניין נטוש בתל אביב | המחבל נבדק פעמיים בשבועיים האחרונים על ידי שוטרי הסיור של מחוז תל אביב ושוחרר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/22 08:15 כה באלול התשפב

הפיגוע בחולון: גופת המחבל אותרה בבניין נטוש בתל אביב
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאז שעות אחר הצהרים אתמול (ג') ועד הבוקר, משטרת ישראל ביצעה חיפושים וסריקות אחר המחבל שרצח את שולמית רחל עובדיה, בת 84 מחולון: מוסא צרצור בן 28 מקלקיליה, פועל בניין שהחזיק בהיתר כניסה לישראל ועבד באתר בנייה סמוך למקום הפיגוע. הבוקר נמצאה גופת גבר ברח' בר כוכבא בת"א ובבדיקה ראשונית עלה כי מדובר בגופת החשוד ברצח. לפי ההערכה, המחבל שם קץ לחייו לאחר שתלה את עצמו. משטרת ישראל קוראת לציבור לשמור על שגרת החיים, להיות עירניים ולדווח למוקד החירום של המשטרה על כל אירוע חריג.

פראמדיקית מד"א מרלן בריצנסקי סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו גבר בן 28 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וקבענו את מותו. תוך כדי הבדיקה הרפואית עלה בי חשד שמדובר בגופת אדם חשוד, העברתי מיד דיווח למוקד מד"א שהזעיקו את המשטרה שהגיעה למקום במהירות וממשיכה בטיפול באירוע."

המחבל מוסא צרצור. צילום: דוברות המשטרה

במהלך כל הלילה וגם היום התפרסו שוטרים ובלשים, כלבנים, לוחמי מג"ב ושאר יחידות מיוחדות, יחד עם כוחות הביטחון, במאמצי חיפוש מאומצים אחר החשוד במעשה, תוך הפעלת מירב המאמצים וכלל האמצעים העומדים לרשות המשטרה לאחר שמפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי עדכן כי אכן מדובר בפיגוע.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בהערכת מצב, אמר שבתאי כי "מסתמן כרגע מבחינה חקירתית שככל הנראה מדובר בכיוון פח"עי. זה הכיוון שאנחנו הולכים אליו. מדובר בחשוד שזהותו ידועה לנו ואנחנו כרגע בסריקות במעגלים הקרובים ובמעגלים הרחוקים על מנת לנסות לאתר את החשוד".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

החובשים של מד"א דניאל גיאת ונתן רוס סיפרו מהזירה: "הפצועה שכבה על המדרכה כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלות מדממות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה".

לפיד: הטרור הוא התגלמותו של רוע טהור

ראש הממשלה, יאיר לפיד שנמצא בימים אלו בניו יורק קיבל עדכון על הפיגוע ואמר כי "קיבלתי עדכון על הפיגוע בחולון ומאמצי לכידת המחבל מהמזכיר הצבאי אבי גיל. הטרור הוא התגלמותו של רוע טהור. מדובר בפיגוע מזעזע של מחבל נתעב ופחדן שרצח אישה קשישה שלא יכלה להלחם בו".

"כוחות הביטחון פועלים בשעה זו למצוא את המחבל, ואני סומך עליהם שישימו ידם עליו. אנחנו ננהג ביד קשה נגד הטרור, נתפוס את המבצע ואת שולחיו. אני שולח תנחומים עמוקים למשפחת הנרצחת ומחזק אותם בשעתם הקשה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן