למרות החלטת בית המשפט: חבר הכנסת לשעבר נעצר בהר הבית

בית המשפט פסק כי מותר לתקוע בשופר ולקיים פולחן דתי בכותל המזרחי ללא הפרעת המשטרה, אך השוטרים עצרו את יהודה גליק ופעילים נוספים באותו המקום בו נעצרו ביום ראשון האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 12:18 כד באלול התשפב

למרות החלטת בית המשפט: חבר הכנסת לשעבר נעצר בהר הבית
צילום: טנא תקשורת

חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, יהודה גליק ידוע כאחד הפעילים הבולטים למען עלייתם של יהודים להר הבית. לאחר שגליק נעצר ביום ראשון האחרון בגלל שתקע בשופר, קבע בית משפט השלום בירושלים כי מותר לתקוע בשופר ולקיים פולחן דתי בכותל המזרחי ללא כל הפרעה. למרות החלטת בית המשפט, גליק נעצר היום (ג') שוב על ידי משטרת ישראל ברחבת הכותל המזרחי בגין תקיעה בשופר. 

השופט שקד: קיומו של חשד סביר אם בכלל הינו על הרף הנמוך ביותר

בית משפט השלום בירושלים בראשות השופט עמיר שקד קבע כי אין עילה למעצרו של גליק ושל פעילי הר הבית שנעצרו איתו ואמר: "קיומו של חשד סביר אם בכלל הינו על הרף הנמוך ביותר, כפי שעולה מחומר החקירה וכן מהסרטונים שהוצגו בפניי, לצד התרשמותי מהמשיבים". השופט קבע כי יהודה גליק, והפעילים שנעצרו יורחקו מהעיר העתיקה ומהכתלים רק עד מחר ב6 בבוקר. המשטרה ביקשה בבקשתה להרחיקם מכל העיר העתיקה עד ל-19.10.22 ונדחתה על הסף.

צילום: טנא תקשורת

על אף פסיקה זו, ולמרות שבית המשפט עודכן בכוונתם של גליק והפעילים לשוב ולעלות לכותל המזרחי, כדי לתקוע בשופר, נעצרו גליק והפעילים בשנית. כעת בכוונת העצורים לפנות בדחיפות בסיוע עו"ד דניאל שמשווילי מארגון "חוננו" על ביזיון החלטת בית-משפט וכן לתבוע פיצויים כספיים.

 

חבר הכנסת לשעבר השמיע הקלטה של שופר על הר הבית ונעצר

כאמור, גליק הוא פעיל הר הבית מוכר, ושימש מנכ"ל "מכון המקדש" במשך כחמש שנים. מאז 2008 ועד לכניסתו לכנסת, עמד בראש ארגון "הקרן למורשת הר הבית" ומיזם  לחופש יהודי בהר הבית שהוקמו על ידו ועוסקים בעידוד עליית יהודים להר הבית, ובמאבקים כנגד הגבלת כניסתם של יהודים להר ולמען זכותם להתפלל בו. לפני כשבועיים, גליק עלה להר והשמיע הקלטה של קול שופר מהפלאפון  בתגובה המשטרה עצרה אותו.

באוקטובר 2014 עבר גליק ניסיון התנקשות, כאשר נורה על ידי פלשתיני תושב אבו תור כשיצא מהכנס השנתי של פעילי הר הבית במרכז מורשת בגין בירושלים. הוא הובהל לבית החולים במצב קשה מאוד, ושוחרר כחודש לאחר מכן. כעשר שעות לאחר שירה בגליק הוא נורה למוות בידי כוח ימ"מ שפעל לעצרו בשכונת אבו תור, לאחר שירה לעבר הכוח.