פרשת הכניסה לנתב"ג בית המשפט הכריע: אפי נווה הורשע בכניסה לארץ שלא כחוק

בית המשפט הרשיע את ראש לשכת עורכי הדין לשעבר בכניסה לארץ שלא כחוק וקבלת דבר מרמה לאחר שנתפס ב-2018 כשהוא מבריח את בת זוגו לישראל בניגוד לחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 11:04 כד באלול התשפב

בית המשפט הכריע: אפי נווה הורשע בכניסה לארץ שלא כחוק
אפי נווה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פרשיות אפי נווה. בית משפט השלום בראשון לציון בראשות השופטת עינת רון, הרשיע היום (ג') את ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה בקבלת דבר במרמה ובכניסה שלא כחוק לגבולות המדינה. הרקע להרשעה הוא בשנת 2018 אז נווה היה באמצע תהליך גירושין והשניים פעלו להסתרת שהותם בחו"ל.

השופטת רון: לא הייתה נטילת אחריות מצד הנאשמים

על פי כתב האישום, נווה הכניס את בת זוגו לישראל תוך שהיא עוברת במסופי נתב"ג והשתמש בכרטיס הדיגיטלי שהנפיק עבור עצמו. מטרתם של הזוג הייתה להימנע מתיעוד שהותה של בת הזוג בחו"ל על מנת שלא יפגע תהליך הגירושין של נווה שהיה בעיצומו.

פרקליטו של נווה, עו"ד בן צור ניסה לטעון על אפליה ואכיפה בררנית בעניינו, אך השופטת עינת רון פסלה את הטענה על הסף וקבעה: "לא הייתה נטילת אחריות מצד הנאשמים". הפרקליטות צפויה לבקש עונש של מאסר על תנאי או עבודות שירות, אך לא מאסר בפועל.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: פלאש 90, משה שי

תחילת פרשות נווה

כזכור, נווה מעורב במספר פרשות פליליות ובראשן פרשת אתי כרייף. הפרשייה החלה בינואר 2019, אז התירה המשטרה לפרסם פרטים מעטים על התיק, ולפיהם ביחידת להב 433 מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. במסגרת זאת נחקר חשד למתן שוחד מיני בין אפי נווה לשופטת בבית משפט השלום אתי כרייף.  

אפי נווה (במרכז) מובא לדיון בהארכת מעצרו

אפי נווה (במרכז) מובא לדיון בהארכת מעצרו צילום: Koko/POOL, פלאש 90

במהלך החקירה גילו החוקרים כי כרייף מחקה התכתבות וואטסאפ בינה לבין שר האוצר לשעבר משה כחלון, אך הצליחו לשחזר אותה, לאחר שהתעורר החשד כי בין השניים היה קשר קרוב. עוד נחשף כי כחלון התקשר למי שעמד בראש לשכת עורכי הדין, אפי נווה, והבהיר לו כי הוא תומך במינויה של כרייף, כל זאת בזמן הפגישה בינו לבין כרייף.

נזכיר כי התיק נגד כרייף ונווה נסגר, אך המשנה לפרקליט המדינה העוסק בעניינה של כרייף הדגיש שהיה מקום להעמידה לדין בחשד להשמדת ראייה. המשנה לפרקליט המדינה, החליט לאחר התלבטות, שאין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, וכי על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה - ממצאים העולים לכאורה כדי מעשים פליליים - יש לגנוז את התיק.