"נלחמים בצינור הכסף לטרור": גנץ חתם על צו המונע העברת כסף למחבלים

שר הביטחון חתם על צווים לתפיסת כעשרה מיליון שקלים שהרשות הפלשתינית מעבירה למחבלים | גנץ: "נמשיך לפעול נגד כל מי שמעורב בטרור ולחזק את הפן האזרחי והכלכלי של תושבי הרשות הפלשתינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 08:15 כד באלול התשפב

"נלחמים בצינור הכסף לטרור": גנץ חתם על צו המונע העברת כסף למחבלים
בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

ישראל החלה אתמול (ב') במבצע להחרמת מיליוני שקלים המועברים מהרשות הפלשתינית לחשבונות הפרטיים של אסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בפיגועים קשים. המבצע הזה מתקיים לאחר ששר הביטחון, בני גנץ, חתם על צווי תפיסה למיליוני שקלים מהכספים שמועברים לאסירים. הצווים נחתמו כחלק מהמאבק של מערכת הביטחון בארגוני הטרור, ובתשלומים שהרשות הפלשתינית מעבירה לאסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בפעולות טרור, כך פורסם בעיתון 'ישראל היום'.

על פי הפרסום, הכספים שגנץ אישר לתפוס משולמים על ידי הרשות הפלשתינית למחבלים המרצים את עונשם בבתי כלא בישראל, לאסירים משוחררים, וכן למשפחות של אסירים שמקבלות תגמול עבור פעולות טרור שביצעו קרוביהם.

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

סכום הכסף שהועברו 86 מחבלים: 10 מיליון שקלים

הצווים נחתמו בעקבות פעילות משותפת של השב"כ, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, משטרת ישראל, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ויחידת החילוט במשרד המשפטים. הם מופנים כלפי 86 אסירים המרצים את עונשם בבתי הכלא, אסירים משוחררים ובני משפחות של אסירים, בהיקף מצטבר של כ־10 מיליון שקלים. בעקבות זאת, נעשתה אתמול פנייה לבנקים שדרכם מתבצעות ההעברות, או שבהם מחזיקים האסירים ומשפחותיהם חשבונות, בדרישה לתפוס את הכספים. הכספים שנתפסו יועברו לחשבון הבנק של האפוטרופוס הכללי.

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון צילום: פלאש 90

גנץ: נמשיך לפעול נגד כל מי שמעורב בטרור

זאת הפעם השנייה שבה מבצעת ישראל מהלך כזה לתפיסת כספים של מעורבים בטרור. הפעם הקודמת הייתה לפני כמה שנים. במערכת הביטחון הבהירו אתמול כי לא מדובר במבצע חד־פעמי, וכי המאמץ הזה יימשך גם בעתיד.

שר הביטחון גנץ אומר: "נמשיך להילחם בצינור הכסף של הטרור ולהכות בו בכל דרך אפשרית, ונמשיך לפעול נגד כל מי שמעורב בטרור, אבל בה בעת נמשיך גם לחזק את הפן האזרחי והכלכלי של תושבי הרשות הפלשתינית שאינם מעורבים בטרור, מתוך רצון ביציבות ובשגשוג".