הותר לפרסום: נעצרו 7 פעילי חמאס שהיו מעורבים בקידום פיגועי תופת

שירות הביטחון הכללי חשף תשתית של ארגון הטרור חמאס באזור שכם וחברון. שבעת הפעלים שתכננו פיגועים בהכוונת פעיל חמאס ברצועת עזה, נעצרו, ויחד עמם נתפסו אמצעי לחימה של התשתית | שב"כ: "מטרתם היא ערעור היציבות באיו"ש והעלאת רף האלימות בשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 15:01 כג באלול התשפב

הותר לפרסום: נעצרו 7 פעילי חמאס שהיו מעורבים בקידום פיגועי תופת
אילוסטרציה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

היום (ב') הותר לפרסום כי בפעילות של שב"כ בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל נעצרו בתחילת החודש מספר פעילי חמאס מאזור חברון ושכם, אשר היו מעורבים בקידום פיגועי תופת כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון.

בחקירותיהם בשב"כ עלה כי הפעילים גויסו ברשתות החברתיות על ידי תושב רצועת עזה בשם יחיא עאמר מחמד אבו סעיפאן - כבן 26, תושב נציראת שברצועת עזה. מדובר בפעיל חמאס צבאי שעוסק בגיוס של צעירים בשטח ובהסתה ברחבי הרשת. הפעילים קיבלו מאבו סעיפאן הדרכה בייצור מטעני תופת והנחיות לביצוע פיגועים. 

7 המחבלים |

7 המחבלים | צילום: תקשורת שב"כ

העצורים הינם - מצעב הימוני, אחמד אבו דאוד, עז אלדין אלזין, עמאד אבו חלאף ועבדאללה קואסמה - פעילי חמאס מחברון. כמו כן נעצרו גם מאמון חנני וכמאל חנני, פעילי חמאס מהכפר בית פוריק ליד שכם.

הפעילים גויסו למימוש פיגועי ירי ומטענים

במסגרת החקירות עלה כי הפעילים גויסו על ידי אבו סעיפאן למימוש פיגועי ירי ומטענים, קיבלו לידיהם כספים בהם רכשו חומרים וערכו ניסויים בירי ובמטענים. במהלך החקירות הוסגרו אמצעי לחימה שהיו ברשות העצורים, בין היתר נתפסו חומרים ואמצעים שונים להכנת חומרי נפץ ונשקים שאמורים היו לשמש לפיגועים במספר מתווים. 

אמצעי הלחימה שנתפסו |

אמצעי הלחימה שנתפסו | צילום: תקשורת שב"כ

כנגד מרבית החשודים הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות. כנגד חשודים נוספים, אשר חקירתם הסתיימה, צפויים כתבי אישום בתקופה הקרובה.

בשב"כ אומרים כי "מעצרים וחקירות אלה חושפים, פעם נוספת, את מאמצי הכוונת הפעילות הרציפים של פעילי חמאס מרצועת עזה ובחו''ל, אשר מטרתם היא ערעור היציבות באיו"ש והעלאת רף האלימות בשטח, תוך גיוס פעילי טרור באיו"ש לטובת קידום פיגועים. שירות הביטחון הכללי יחד עם שותפיו במערכת הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול ניסיונות של גורמי החמאס ברצועת עזה לקדם פעילות טרור כנגד מדינת ישראל".