השריון בסכנה? המהלך של מפלגת מרצ נגד סילמן

במפלגת מרצ עתרו היום לוועדת הבחירות המרכזית, נגד שריונה של עידית סילמן בליכוד בטענה שהשריון נוגד את החוק. בכך מצטרפת מרצ גם לתנועה לאיכות השלטון עתרה באותו נושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 14:57 כג באלול התשפב

השריון בסכנה? המהלך של מפלגת מרצ נגד סילמן
סילמן., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השריון של עידית סילמן בליכוד ממשיך לעורר הדים. לאחר שדווח שבתנועה לאיכות השלטון עתרו כנגד שריונה של סילמן, היום (ב') גם מפלגת מרצ הגישה לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לפסילת התמודדותה של עידית סילמן בבחירות הקרובות במסגרת מפלגת הליכוד. סילמן כזכור שוריינה במקום ה-16 ברשימת הליכוד.

עתירת מרץ כנגד שריון סילמן

הבקשה הוגשה על ידי חברת הכנסת גבי לסקי ובא כוחה של המפלגה עו״ד אורי הברמן. במרץ אמרו על שריונה של סילמן:  "מדובר בדריסת רגל גסה של החוק על ידי הליכוד וסילמן. נתניהו ממשיך להתעלם מהחוק הישראלי, על השוחד, המרמה והפרת האמונים אפשר להוסיף גם פגיעה על טוהר הבחירות".

גם בתנועה לאיכות השלטון עתרו

כמו שפרסמנו בסמוך להגשת רשימת הליכוד לכנסת, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותה של עידית סילמן ששוריינה בליכוד. לטענת התנועה, שריונה של סילמן מהווה הפרה מוצהרת וגורפת של הוראות סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, האוסר על שריון חבר כנסת ממפלגה אחת למפלגה אחרת, שלא בתוך 90 יום מהבחירות. 

נתניהו עם הליכודניקים החדשים

נתניהו עם הליכודניקים החדשים צילום: ללא

המשוריינים של נתניהו

כזכור, נתניהו שריין ברשימת הליכוד את עמיחי שיקלי במקום ה-14, עידית סילמן במקום ה-16, משה סעדה במקום ה-28, צגו מלקה במקום ה-37 ויוסי פוקס במקום ה-43.