הפוסט המצמרר שכתב הסמג"ד שנהרג: "יש דבר גדול יותר מהחיים עצמם"

רב סרן בר פלח נהרג במהלך חילופי האש עם מחבלים בגדר התפר סמוך לג'נין | ביום הזיכרון 2020 כתב לחייליו : "ביום הזיכרון אנחנו לומדים שיש משהו שבשבילו אנחנו מוכנים להקריב את חיינו - מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 13:55 יח באלול התשפב

הפוסט המצמרר שכתב הסמג"ד שנהרג: "יש דבר גדול יותר מהחיים עצמם"
צילום: דובר צה"ל

רב סרן בר פלח נהרג הלילה (ד') כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בגדר התפר סמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. הקצין ירה לעבר המחבלים לפני שהוא נפגע ובכך מנע נפגעים נוספים באירוע. פלח, בן 30 מנתניה הותיר אחריו משפחה ובת זוג. ביום הזיכרון לפני כשנתיים, כתב הקצין טקסט מרגש לחייליו שמקבל משמעות היום.

"אמיצים ונועזים, שברגעי האמת שמים את הרצונות האישיים בצד ומוסרים את נפשם על קדושת ה׳, העם והארץ"

"ביום הזיכרון אנחנו לומדים שיש דבר גדול יותר מהחיים עצמם. יש משהו שבשבילו אנחנו מוכנים להקריב את חיינו-מדינת ישראל על כך אחשוב בעת הצפירה, בזמן שאעמוד עם כל עם ישראל בדומיה, אזכר בכל אותם גיבורים, אך לא ארכין את ראשי. ארים את ראשי למעלה, בחזה מתוח, בגאווה, כי כל אלה הם אחיי, אמיצים ונועזים, שברגעיי האמת שמים בצד את כל הרצונות האישיים ומוסרים את נפשם על קדושת ה׳, העם והארץ", כתב רב סרן פלח.

לפיד: הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם

ראש הממשלה, יאיר לפיד ספד לבר: "רב-סרן בר פלח, לוחם ומפקד, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, נהרג הלילה בפעילות מבצעית ואין מילים לנחם את המשפחה, בת הזוג והחברים על אובדן של היקר מכל. בר לוחם בכל רמ"ח אבריו נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם. אנחנו כואבים יחד אתכם את נופלו. יהי זכרו של בר ברוך".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד ואמר כי "כואב מאוד את נפילתו של רס״ן בר פלח זכרונו לברכה, סגן מפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח״ל, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים פלסטינים סמוך לג׳נין. בר חרף נפשו בשליחות הגנה ושמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל. תנחומיי למשפחתו, לזוגתו ולאוהביו. עלינו להמשיך ולפעול כנגד הטרור ביד חזקה ובשם העם בישראל אני מחזק את ידי כוחות הביטחון שעושים כן".

צילום: דובר צה"ל

בנט: לא חשב פעמיים והתייצב בשביל המדינה שכל כך אהב 

שר הביטחון, בני גנץ לקצין שנהרג: "אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו, לחבריו ולפקודיו של רס״ן בר פלח, סמג״ד גדס״ר נח״ל, שנפל בהיתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג׳למה. הכוח בפיקודו הסתער על המחבלים וחיסל אותם. צה״ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בשומרון ובכל מקום בו הטרור ירים את ראשו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט ספד לסגן מפקד סיירת הנח"ל: אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו של רס״ן בר פלח זכרו לברכה, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח״ל, שנהרג בקרב עם מחבלים ליד ג׳נין. עד לפני כמה חודשים היה בר בשליחות מטעם המדינה בארה״ב, וכשנקרא לחזור לגדוד הוא לא חשב פעמיים והתייצב בשביל המדינה שכל כך אהב כל פעולותיו היו למען העם והארץ. איזו אבדה. לבי עם משפחת פלח היקרה. יהי זכרו ברוך.