בחירות 2022

שר בממשלת לפיד: הוא לא יהיה ראש הממשלה הבאה

זאב אלקין טוען כי לאחר הבחירות יאיר לפיד לא יצליח להקים ממשלה בראשותו: "הוא יכול להרכיב ממשלה רק בממשלת מעבר" | על אופציה לשותפות עם נתניהו: "נלך לשרת את הציבור מהאופוזיציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 09:19 יח באלול התשפב

שר בממשלת לפיד: הוא לא יהיה ראש הממשלה הבאה
זאב אלקין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד כבשה את השלטון לפני מספר חודשים, ולקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-25 הציגה אמש (ג') את רשימתה. בנאומו, אמר לפיד הכריז כי יש עתיד היא "מפלגת השלטון הישראלית". בראיון לישראל היום, טען אחד משרי ממשלתו, שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין כי לפיד לא יהיה ראש הממשלה אחרי הבחירות.

"לפיד, לפי כל המספרים, לא יכול להקים ממשלה. זה לא משנה כמה מנדטים יהיו לו כי הוא לא מסוגל לחצות את הגושים. האופציה היחידה שלו זו ממשלה עם המשותפת ובאופציה הזאת אנחנו לא ניקח חלק. גנץ הוא האדם היחיד שמוכנים לעבוד איתו משני הגושים ויכול לאחד ולהקים ממשלה", אמר שר הבינוי והשיכון.

לפיד אתמול

לפיד אתמול צילום: אלעד גוטמן

עוד אמר אלקין כי "ברור שההמשך של האופציה הקיימת זו האפשרות היחידה שלו להיות ראש ממשלה, בלי לטעון שהוא פועל לכך במכוון. אין אופציה אחרת שהוא יכול להרכיב ממשלה בראשותו אלא רק להמשיך בממשלת מעבר".

אלקין: אם לנתניהו יהיו 61 מנדטים, נשרת את הציבור מהאופוזיציה

אלקין נשאל איך הם יקימו ממשלה במצבם הנוכחי. "מאז האיחוד אנחנו הרשימה השלישית בגודלה, ומאז שהתחברנו נתניהו איננו מגיע ל־61, אז המטרות של לבלום את נתניהו ולייצר אופציה שלישית לשתי האופציות של ממשלה עם נתניהו או בחירות שישיות הושגו", אמר שר הבינוי והשיכון.

נתניהו עם חברי הליכוד.

נתניהו עם חברי הליכוד. צילום: שרון רביבו

עוד הוסיף ואמר כי מפלגתו לא תשב עם נתניהו בשום קונסטלציה. "בוא נשאיר משהו לאחרי הבחירות, מספיק לקחת ברצינות אמירות של ראשי בלוק נתניהו לפני הבחירות. אם נתניהו לא יגיע ל־61 נראה שינויים גם בתוך הבלוק וגם בליכוד. לא נסכים להחזיר את נתניהו לראשות ממשלה בשום קונסטלציה. אם לנתניהו יהיו 61 מנדטים לממשלה, נלך לשרת את הציבור מהאופוזיציה", אמר אלקין.