ראש אמ"ן מזהיר: קיים פוטנציאל לאירועים משמעותיים בחגים

האלוף אהרן חליוה מעריך כי במהלך חגי תשרי המתקרבים יש אפשרות להסלמה של פיגועי הטרור ברחבי יהודה ושומרון: "ארגוני הטרור מלבים את השטח ומנסים לייצר פעולות חיקוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 08:30 יח באלול התשפב

ראש אמ"ן מזהיר: קיים פוטנציאל לאירועים משמעותיים בחגים
מחבלים, צילום: פלאש 90

טרור ללא הפסקה: במהלך השבוע האחרון התרחשו מספר ניסיונות של מחבלים לבצע פיגועים כנגד לוחמי צה"ל ואזרחים ישראלים. הבוקר (ד')חוסלו שני מחבלים לאחר שתצפיות צה"ל זיהו אותם וכוחות צה"ל שהוזנקו לנקודה איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו החשודים ירו לעבר הלוחמים. אתמול חשוד פלשתיני הגיע לצומת תפוח עם סכין, וכוחותינו עצרו את המחבל. עשר דקות לאחר מכן עשר דקות דווח על אישה שנפצעה כתוצאה מיידוי אבנים לעבר רכבה.

ראש אמ"ן, האלוף אהרן חליוה, ציין במהלך כנס של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, כי לקראת חגי תשרי המתקרבים, הזהיר כי יש חשש להסלמה בתקופה הקרובה. "תקופת החגים היא תמיד תקופה רגישה, אבל אני יכול להעריך כי קיים פוטנציאל לאירועים משמעותיים בחגים. ארגוני הטרור מלבים את השטח ומנסים לייצר פעולות חיקוי", אמר חליוה.

אהרן חליוה: זה אינטרס ישראלי ביטחוני לייצב את הרשות הפלשתינית

עוד ציין ראש אמ"ן כי "בזירה הפלשתינית אנחנו צופים עכשיו לעתיד הארוך טווח, על היום שלאחר אבו מאזן ועל מאבקי הירושה שיחלו בעקבות כך. זה אינטרס פלשתיני להוריד את רמת הטרור בשטח ולייצב את המשילות של הרשות. אני גם לא רוצה לעצור עשרות פעילי טרור כל לילה ואנחנו צריכים לעשות את הפעולות הנכונות כדי לייצב את הרשות. זה אינטרס ישראלי ביטחוני".

תא"ל אבי בלוט: אחד המחבלים הוא איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים

גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על הירי לעבר הלוחמים ופרסמו תיעוד של המחבלים יורים לעבר היישוב הר ברכה. שני המחבלים שחוסלו הלילה סמוך למעבר ג'למה הם האחים אחמד עבאד, איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים, ואל-רחמן עאבד מהעיירה כפר דאן שליד ג'נין.

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים אמר כי "אחד המחבלים איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים. חולייה של שני מחבלים מאזור ג׳נין חמושים בנשקים אוטומטיים. היו בדרך להניח מארב לסיור צהל על הגדר. משבח עירנות התצפיתנית וגבורת לוחמי סיירת הנחל. בהיתקלות נעזר צהל ברחפן. לא היה שימוש במלט תוקף".