בחירות 2022

מיכאלי במסר ללפיד: "בוא נילחם ונתמקד ביחד נגד היריב האמיתי"

שרת התחבורה מסבירה מדוע היא סירבה לאיחוד עם מרצ וטענה כי היא זאת שפועלת נגד שובו של נתניהו: "אני בטוחה בזה שזה הדבר הנכון כדי להבטיח שהוא לא חוזר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 21:41 טז באלול התשפב

מיכאלי במסר ללפיד: "בוא נילחם ונתמקד ביחד נגד היריב האמיתי"
מרב מיכאלי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2022: שלושה ימים לפני סגירת הרשימות לקראת הבחירות המתקרבות והאיחוד המיוחל בגוש השמאל בין העבודה למרצ לא נראה באופק. במוצאי שבת האחרון, נפגשו יו"ר העבודה, מרב מיכאלי ויו"ר מרצ, זהבה גלאון בביתו ראש הממשלה, יאיר לפיד, לפגישה שהסתיימה לאחר פחות משעה ללא הסכמות. בראיון לחדשות 12, תקפה מיכאלי את לפיד ואמרה כי בניגוד אליו היא פועלת מתוך שיקול דעת ומתמקדת ב-'יריב האמיתי'.

"אני קוראת ללפיד להפסיק לירות בנגמ"ש ולהתרכז ביריב האמיתי, קרוא למצביעות ולמצביעים לצאת מהבית, לעשות מה שצריך כדי להילחם בגזענות, בשקר בפייק, אנחנו נלחמות על האמת שלנו. אי אפשר להאשים אותי שאני לא חרדה משובו של נתניהו אבל אני פועלת מתוך שיקול דעת ולא מתוך היסטריה ולא יורה בתוך הנגמ"ש", אמרה שרת התחבורה.

יאיר לפיד, מתכונן לתפקיד ולבחירות

יאיר לפיד, מתכונן לתפקיד ולבחירות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מיכאלי: זה הדבר הנכון כדי להבטיח שנתניהו לא חוזר

מיכאלי, הזכירה בדבריה כי גוש השמאל צריך להתאחד נגד 'היריב האמיתי', גוש נתניהו. "אני בונה מחדש את הכוח הפוליטי של מחנה המרכז-שמאל. אני לא רואה ביש עתיד יריבים, אלא אומרת להם: בואו נילחם ביחד נגד היריב האמיתי", אמרה יו"ר העבודה.

נתניהו מסביר

'להתרכז ביריב האמיתי', נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיפה ואמרה כי "חברי הכנסת שלנו עשו עבודה מצוינת בכנסת החולפת ואין לי ספק שמפלגת העבודה תקבל את הקולות. אני בטוחה בזה שזה הדבר הנכון כדי להבטיח שנתניהו לא חוזר. בזבוז קולות יהיה אם נתאחד. ניסינו פעם וזה נכשל. נתניהו היה בשלטון. לא נאפשר לחזור על הכישלון הזה".

לפיד רוצה חיבור, מיכאלי סקפטית

יו"ר מרצ התייחסה אתמול לסוגיה בראיון ברדיו 103FM: "הפגישה התנהלה באווירה ידידותית וכל אחד אמר את הדברים שלו. ראש הממשלה הביע את רצונו באיחוד של שתי המפלגות, בגלל החשש שאולי אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, ואז המשמעות היא חזרתו של נתניהו, בן גביר וכל השאר. אני הבעתי ביטחון רב בחוזקה של מרצ".

כזכור, מיכאלי אמרה בפתח הפגישה: "עמדתי לגבי האיחוד ידועה. באתי כי הוזמנתי ואני שמחה לשמוע בפעם הראשונה מראש הממשלה עצמו את עמדתו ולא דרך התקשורת. אנחנו אולי חלוקות וחלוקים על הדרך, אבל המטרה היא ברורה ואנחנו שותפות ושותפים לה- למנוע את חזרתו של נתניהו והימין לשלטון".

גלאון: "מרב אישה חכמה"

"מרב אישה חכמה", אמרה גלאון, "היא בהחלט מבינה את המשמעות של הדברים. היא חושבת והיא מביעה את זה לא אחת, שריצה משותפת תקטין את הכוח של כל אחת מהמפלגות. מיכאלי חושבת שריצה בנפרד לא תפגע בגודלו של הגוש. זה הימור והיא אמרה שיש בידה סקרים שמציגים את זה".  

גלאון נגד המח"ט

גלאון. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אני חושבת שמרב מאמינה שאם כל אחת מהמפלגות תרוץ בנפרד, זה אפשרי. זה יכול להיות, אבל יכול להיות שגם לא. נותר איזשהו פתח. כל אחד מהצדדים אמר את דברו ואפשר לומר תם ולא נשלם. נותר איזה פתח שאולי נדבר שוב, שאולי ניפגש שוב, אבל לא בטוח שנצליח להיפגש עם ראש הממשלה כי הוא אמור לטוס לגרמניה. מכיוון שאני אישה אופטימית, אני תמיד אומרת, 'מכיוון שנותר איזה חרך, אז אולי בכל זאת. אם אנחנו נדבר שוב עם רה"מ או אנשים מטעמנו ידברו אחד עם השני, אין לי מושג, אני לא יודעת. כרגע כמו שזה מסתמן, אין היתכנות, אבל אתה יודע, אף פעם לא אומרים נואש".