לפיד הציג לקנצלר גרמניה מידע מודעיני בנושא הגרעין האיראני

ראש הממשלה עורך ביקור מדיני על אדמת גרמניה ונפגש עם נשיא גרמניה וקנצלר המדינה: "השותפות בינינו מחייבת אותנו גם לפעול ביחד נגד האיום הגדל והולך של הפיכתה של איראן למדינה גרעינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 14:08 טז באלול התשפב

לפיד הציג לקנצלר גרמניה מידע מודעיני בנושא הגרעין האיראני
לפיד ושולץ, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (ב') עם קנצלר גרמניה אולף שולץ והנשיא פרנק-ואלטר שטיינמאייר, במסגרת ביקורו הרשמי במדינה. לפיד נאם בפניי הקנצלר והתייחס למספר סוגיות, בהן שיתוף הפעולה הצבאי עם גרמניה וסוגיית הגרעין האיראני.

לפיד: לאנושות יש תמיד בחירה

"הקשרים העמוקים בין המדינות שלנו, אדוני הקנצלר, הם הוכחה לכך שלאנושות יש תמיד בחירה. את הרוע יכולה להחליף ידידות. את הרצחנות יכולה להחליף נדיבות אנושית והיכולת לשתף פעולה. אני יודע הקנצלר, שאתה מחויב בכל ליבך לבחירה הנכונה", פתח לפיד.

לפיד ושולץ

לפיד ושולץ צילום: קובי גדעון/ לע"מ

"יהיו בוודאי כאלה שיגידו ששותפות צבאית בין גרמניה לישראל היא אירוניה היסטורית. אני רואה בזה הוכחה לכך שהסקנו את המסקנות מן העבר: דיבורים לא עוצרים את הרוע. הדמוקרטיות הליברליות צריכות להיות מוכנות ומסוגלות להגן על עצמן. על החופש צריך לעיתים להגן תוך שימוש בכוח".

לפעול ביחד נגד האיום הגדל והולך

לפיד התייחס גם לסוגיית הגרעין: "השותפות בינינו מחייבת אותנו גם לפעול ביחד נגד האיום הגדל והולך של הפיכתה של איראן למדינה גרעינית. גרמניה היא אחת ממדינות ה-E3, וזוהי חלק מהאחריות שנטלה על עצמה. הצגתי בפני הקנצלר מידע מודיעיני רגיש ורלוונטי לנושא. כמו תמיד ביחסים הקרובים שלנו עם גרמניה, זכינו לאוזן קשבת ולשיתוף פעולה מלא".

"דנו בצורך באסטרטגיה חדשה שתעצור את תוכנית הגרעין של איראן. איראן גרעינית תערער את המזרח התיכון, ותיצור מירוץ חימוש גרעיני שיסכן את שלום העולם. חזרה להסכם הגרעין, בתנאים הנוכחיים, תהיה טעות קריטית. הסרת סנקציות והזרמת מאות מיליארדי דולרים לאיראן תגרום לגלי טרור לא רק במזרח התיכון, אלא גם ברחבי באירופה".