נתניהו: "אף אחד לא הולך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה"

יושב ראש הליכוד וראש האופוזיציה מגיב לקולות שקוראים לפטר את גלי בהרב-מיארה ומבהיר: "יש לנו נבחרת מצוינת, אבל עם כל הכבוד יש לנבחרת הזאת קפטן, נעשה תיקונים מתוך אחריות" | שמחה רוטמן מהציונות הדתית עקץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 13:41 טז באלול התשפב

נתניהו: "אף אחד לא הולך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה"
נתניהו, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי דבריו של ניר ברקת, יושב ראש הליכוד וראש האופוזיציה אומר בוועידת כיכר השבת כי "יש לנו נבחרת מצוינת, אבל עם כל הכבוד - יש לנבחרת הזאת קפטן, ובסוף המדיניות נקבעת באופן מסודר ולא באופן שרירותי".

נתניהו "תיקונים מתוך אחריות"

נתניהו הוסיף: "אף אחד לא הולך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה. המערכת הזאת זקוקה לתיקונים, אך נעשה אותם מתוך אחריות". בתגובה לדברי נתניהו אמר שמחה רוטמן מהציונות הדתית: "קפטן של נבחרת שלא מתכנן לפטר אף שחקן ווטו, יישאר עם הווטו וכנראה בלי גביע".

כזכור, אמש (א') אמר ניר ברקת כי "האמון שיש לנו כעם ישראל במערכת אכיפת החוק הוא נמוך, וצריך מערכת שמאמינים בה. מי שייבחר יבחר מי היועץ המשפטי הכי טוב. קודם כל צריך לנצח את הבחירות. אני חושב שנתניהו יחליף את היועמ"שית".

ברקת: "כך נהוג בדמוקרטיות המצליחות בעולם"

בליכוד הגיבו כבר אמש (א') להגיב לדברים באופן רשמי: "הדברים נאמרו על דעתו בלבד והם מנוגדים לעמדת הליכוד וראש הממשלה לשעבר נתניהו. אין שום כוונה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה", נכתב בתגובה להתבטאויות של ברקת נגד היועמ"שית.

לאחר פרסום הודעת הליכוד, ניר ברקת הגיב: "עמדתי מזה שנים היא שצריך להפריד בין תפקיד היועמ"ש לפרקליט המדינה. הראשון צריך להיות משרת אמון והשני מינוי מקצועי ולא פוליטי. כך נהוג בדמוקרטיות המצליחות בעולם. בליכוד יש דעות שונות וזה טבעי במפלגה דמוקרטית. יועץ משפטי צריך להיות יועץ במשרת אמון ולייעץ לנבחר הציבור במטרה לממש את תפיסת עולמו שבזכותה הוא נבחר ובהתאם לחוק".