סקר מנדטים חדש: הציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה

רשימת הציונות הדתית המאוחדת מתחזקת ומרצ עוקפת את מפלגת העבודה | הרוח הציונית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה בעוד מפלגתה של הדר מוכתר מתחזקת

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/22 07:50 יג באלול התשפב

סקר מנדטים חדש: הציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה
הציונות הדתית ביום הבחירות בשנה שעברה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בחירות 2022בעוד פחות חודשיים יערכו הבחירות הכלליות לכנסת ה-25, ובעוד פחות משבוע כבר יסגרו רשימות המפלגות ועדיין אין הכרעה במערכת הפוליטית. בסקר של עיתון מעריב ומכון פאנלס, נראה כי יו"ר האופוזיציה נתניהו מגיע ל-59 מנדטים בלבד. 

תוצאות סקר המנדטים של עיתון מעריב

הליכוד - 31

יש עתיד - 25

הציונות הדתית - 13

המחנה הממלכתי - 12

ש"ס - 8

יהדות התורה - 7

הרשימה המשותפת - 6

ישראל ביתנו - 5

מרצ - 5

העבודה - 4

רע"מ - 4

חלוקת הגושים: גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים, גוש לפיד עומד 54 מנדטים והמשותפת על 6 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה:מפלגת 'הרוח הציונית', בראשות איילת שקד ויועז הנדל, שעומדת על 1.9%, ממש כמו בסקר הקודם. מפלגתה של הדר מוכתר, 'צעירים בוערים', שעדיין לא הרכיבה רשימה, מתחזקת ועולה השבוע מ־0.6% ל־1.1%.

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ממשיכים: איילת שקד ויועז הנדל עדיין ביחד

למרות מצבם בסקרים והדיווחים על פיצול אפשרי, שרת הפנים ושר התקשורת החליטו אמש(ה')  בסיומה של פגישה ארוכה כי הם לא מפרידים כוחות ומתכוונים לרוץ יחד בבחירות הקרובות. בסיום הפגישה  הודיעו: אנחנו נשארים ביחד. "כתבים פוליטיים התחילו לשאול שאלות, אז התשובה היא לא", כתבו. 

מוקדם יותר דיווחנו כי שקד מנסה לפנות לקהל הדתי לאומי באמצעות חיבור עם ברודני שמזוהה עם המפד"ל, אבל הנדל חושש מחיבור כזה שיגרום לברודני להשלים לנתניהו את האצבע ה-61, כך על פי גורם ברוח הציונית. בראיון שהעניק היום לערוץ הכנסת, אמר הנדל, "לא ארוץ עם אף אחד שמתכוון להשלים 61 - אני מתנגד נחרצות להשלים 61 לנתניהו".