פרשת דן שרוני: הפרקליטות הצבאית החליטה לחזור מהסדר הטיעון

ההחלטה התקבלה לאחר שהפרקליטה הצבאית נפגשה עם הנפגעות ודחתה את הקראת עסקת הטיעון שנסגרה עם סא"ל שרוני המואשם בשבעים עבירות מין בחיילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 17:22 יא באלול התשפב

פרשת דן שרוני: הפרקליטות הצבאית החליטה לחזור מהסדר הטיעון
צילום: Gideon Markowicz/Flash90

הפרקליטה הצבאית הראשית החליטה היום (ד'), לחזור מהסדר הטיעון שנחתם עם סא"ל דן שרוני. ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של רכיבי הסדר הטיעון שנחתם, שמיעה חוזרת של נפגעי ונפגעות העבירה, וקבלת עמדתם העדכנית ביחס להסדר, ולאחר שנמסר לבאת כוחו של שרוני עדכון בדבר הכוונה לחזור מן ההסדר, ונשמעה עמדתה בעניין.

לאחר בחינת הדברים בכללותם, ולנוכח חומרת העבירות שמיוחסות לשרוני והפגיעה הקשה שגרם לנפגעי ונפגעות העבירה, מצאה הפצ"רית שהאינטרס הציבורי מחייב חזרה מן ההסדר. הודעה בדבר ההחלטה הסופית נמסרה לבאת כוחו של סא"ל שרוני. נפגעות ונפגעי העבירה עודכנו גם הם בהחלטה.

טוען קובץ..
להורדת הקובץ ">לצפיה בהחלטה המלאה

פרשת דן שרוני: הפרקליטה הצבאית תיפגש עם הנפגעות

כזכור, בחודש שעבר, הודיעה הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, כי היא תיפגש עם נפגעות בפרשה כדי לאפשר לנפגעות להשמיע את קולן. הפרקליטה הצבאית הראשית הזמינה את הנפגעות והנפגעים לפגישות אישיות עמה ועם צוות התובעים, בכדי לשמוע באופן ישיר ובלתי אמצעי את עמדותיהם ביחס להסדר הטיעון שעומד על הפרק. בהתאם לדין, עמדות נפגעות ונפגעי העבירות יישקלו טרם קבלת כל החלטה נוספת בתיק.

צילום: Gideon Markowicz/Flash90

מהפרקליטות הצבאית אמרו כי "מתוך מחויבות עמוקה לנפגעי העבירה, בפרט נפגעי עבירות מין, והכרה בחשיבות עמדתם בהליך הפלילי, החליטה הפרקליטה הצבאית הראשית לפגוש את נפגעות ונפגעי העבירה בתיק של סא״ל שרוני".

אחרי הדיון: צה"ל החליט להפסיק את שירותו של הקצין המצלם

כאמור, לפני כחודשיים, נערך דיון בעניינו של סא"ל דן שרוני בפני בית הדין הצבאי המיוחד. חלק מהנפגעות העבירה טענו, כי נפגעה זכותן להשמיע את עמדתן לעניין הסדר הטיעון שאותו ביקשו הצדדים להציג בפני בית הדין. במסגרת הדיון, התביעה פירטה על הקשר שקיימה עם נפגעות העבירה. במסגרת הדיון, נמסר עדכון על כך ששירותו הצבאי של שרוני הופסק, החל מהיום.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה רבה כל אירוע של פגיעה על רקע מיני, מכל סוג שהוא, פועל למניעת מקרים מסוג זה, ונותן ליווי ותמיכה לנפגעות ולנפגעים. צה"ל מגנה כל פגיעה על רקע מיני וימשיך לפעול במדיניות של אפס סובלנות כנגד הפוגעים".