בחירות 2022

אחרי פסיקת בג"צ, שקד פונה ללפיד: "פרשנות אקטיביסטית-סלקטיבית היא צרה צרורה"

שרת הפנים ביקשה מראש הממשלה להעלות מחדש את אישור מינויו של השופט בדימוס מזוז בישיבת הממשלה הקרובה, ולאמץ את הצעתה לאשר את מינויו לצורך הבחירה ברמטכ"ל המיועד בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 15:38 יא באלול התשפב

אחרי פסיקת בג"צ, שקד פונה ללפיד: "פרשנות אקטיביסטית-סלקטיבית היא צרה צרורה"
איילת שקד, צילום: מתוך "הנבחרות" , באדיבות כאן 11

הבוקר (ד') התקיים בבג"ץ דיון בעתירה של ארגון לביא נגד מינויו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר  ושופט בית המשפט העליון בדימוס, מני מזוז, לשמונה שנים ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. השופט נעם סולברג הציע למדינה לבטל את המינוי הקבוע של מזוז ולהפוך אותו למינוי אד הוק, נקודתי, למינוי הרמטכ"ל. מזוז לא הסכים, היועמ"ש גלי בהרב מיארה דחתה את ההצעה, ובתגובה הוציא שופט בג"צ נועם סולברג  צו על התנאי לפיו המדינה צריכה לנמק עד 15 בספטמבר מדוע לא לבטל את מינוי הקבע של מזוז. שרת הפנים, איילת שקד שלחה פנייה לראש הממשלה, יאיר לפיד בה היא ביקשה להעלות מחדש את אישור מיניו ולאמץ את הצעתה לאשר את מינויו לצורך הבחירה ברמטכ"ל המיועד בלבד .

שקד: "אבקשך להעלות מחדש את אישור המינוי לישיבת הממשלה הקרובה"

בפנייה כתבה שקד לראש הממשלה בו כתבה כי  "אין ואסור שיהיו ילדים חורגים לנורמה. פרשנות אקטיביסטית לחוק יסוד הממשלה היא צרה, אך פרשנות אקטיביסטית סלקטיבית היא צרה צרורה. היא לא מייצרת כלל שגוי, היא מייצרת מערכת שלטונית הפועלת ללא כללים".

צילום: ללא

עוד הוסיפה וכתבה כי "לאור הצו שניתן היום על ידי בית המשפט, אבקשך להעלות מחדש את אישור המינוי לישיבת הממשלה הקרובה ולאמץ את הצעתי לאישור מינויו של השופט מזוז לצורך בחירה ברמטכ"ל המועד בלבד".

מני מזוז

מני מזוז צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ארגון לביא: סטנדרטים מחמירים לממשלת מעבר מהימין וסטנדרטים מקלים לממשלת מעבר מהשמאל

מארגון לביא שהגיש את העתירה נגד מינויו של מזוז נמסר: "לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל יהיו סטנדרטים משפטיים כפולים, סטנדרטים מחמירים לממשלת מעבר מהימין וסטנדרטים מקלים לממשלת מעבר מהשמאל. מינויו של השופט בדימוס מזוז בשלהי ממשלת המעבר היוצאת, לכהונה ארוכה של שמונה שנים, תכבול ללא צורך ושלא כדין את ידיה של הממשלה הנכנסת".

הוועדה לא תתחיל את עבודתה, גם לא בעניינו של אלוף הרצי הלוי שנבחר השבוע על ידי שר הביטחון בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל, בלי לעדכן את בג"צ, מה שעלול להוביל לדחייה במינויו. 

"אין לאשר מינוי זה בתקופת ממשלת מעבר"

את העתירה הדחופה לבג"ץ הגישו בארגון "לביא" לפני כשלושה שבועות. לטענת הארגון מדובר במינוי העומד בניגוד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר. מינויו של מזוז נועד בין היתר כדי להכשיר את מינוי הרמטכ"ל, גם הוא בתקופת בחירות.

בעתירה שהוגשה באמצעות עורך הדין יצחק בם נכתב כי "אין לאשר מינוי זה בתקופת ממשלת מעבר, וזאת בשל מאפיינים 'מחטפים' של ההחלטה". שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון הורה ליועמ"שית להשיב לעתירה עד 22 באוגוסט, אך בחר שלא להקפיא את המינוי הצפוי.