אמו של בראל חדריה-שמואלי: "אני מדברת מדם ליבי, לא למרוח את הדיונים"

הצעת החוק 'תרומת זרע מחייל שנפל' המבקשת להסדיר אפשרות לשאוב מהחייל זרע לאחר מותו ולעשות בו שימוש להולדת ילד לבת זוגו או להוריו נידונה בכנסת | אפרת רייטן: "עושים עבודה יסודית כדי לקדם ולדון בכל היבטי החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 15:37 יא באלול התשפב

אמו של בראל חדריה-שמואלי: "אני מדברת מדם ליבי, לא למרוח את הדיונים"
בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל, צילום: דוברות מג"ב

ועדת העבודה והרווחה בכנסת המשיכה היום (ד') לדון בחוק תרומת זרע מחייל שנפל. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן אמרה בדיון "בדיונים הקודמים עלו הקשיים והמורכבות בחוק מאתגר זה. חוק שאין לו אח ורע בשום מקום בעולם, ואנו עושים עבודה יסודית כדי לקדם ולדון בכל היבטי החוק".

ניצה שמואלי: "אני מדברת מדם ליבי, לא למרוח לא את הדיונים ולא אותנו"

ח"כ רייטן קראה למשרד הביטחון למצוא נוסח שיתייחס למעמד ארוסתו של החייל, והדגישה את ההסכמה הרחבה בין חברי הכנסת לקידום החוק לקריאה ראשונה עוד בתקופת פגרת הבחירות. "אני מחבקת את המשפחות השכולות, ברוך בן יגאל, בת אל וייצמן, ניצה שמואלי ויוסף חדריה, מודה עמוקות על השתתפותם ושיתוף הפעולה בקידום חוק מכונן שכזה". 

עמית בן יגאל ז"ל

עמית בן יגאל ז"ל צילום: דובר צה"ל

"אין לנו זמן לדיונים"

אמו של בראל חדריה שמואלי, ניצה אמרה בדיון "אנחנו חסרי סבלנות. אני רוצה שתבינו שכל יום וכל רגע הלב שלנו מכורסם, בבקשה אני מדברת מדם ליבי, לא למרוח לא את הדיונים ולא אותנו. חתמנו לילד הערכי שלנו שישרת את המדינה, אין לנו זמן לדיונים ואין לנו זמן למריחה פה".
  
הצעת החוק נועדה לאפשר לחיילים שנפלו במסגרת שירותם הצבאי ורוצים בכך, להתיר שימוש בזרעם, וזאת על פי בקשת בנות-זוגם או הוריהם השכולים. לדברי נועה בן שבת, היועצת המשפטית של הוועדה, עמדת היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפק, הוא שניתן להעביר חוק בקריאה ראשונה בעת פגרת בחירות – אם התקיים בו דיון מעמיק וממצה. בן שבת הוסיפה כי הצעת החוק מגדירה את מעמד בת הזוג וההורים.

האוזר: "לא רק צוואה כתובה תיחשב כ"רצון המת" אלא גם הקלטה מצולמת"

צבי האוזר, ממגישי הצעת החוק, הציע שלא רק צוואה כתובה תיחשב כ"רצון המת" לצורך העניין – אלא גם הקלטה מצולמת. יצחק פינדרוס מיהדות התורה קרא להציג את עמדת הרבנות הראשית או את עמדת הארגונים העוסקים בממשק שבין הרפואה, האתיקה וההלכה.

ח"כ מישל בוסקילה מתקווה חדשה, אח שכול ששניים מאחיו נפלו בשירות הצבאי בעצמו, קרא שלא להטיל את ההחלטה אם ליצור המשכיות מזרע חייל שנפל על אח בהיעדר הורים. ברוך בן יגאל, אביו של עמית בן יגאל ז"ל, קרא לגורמים המשפטיים לזרז את הליכי הניסוח והגיבוש של החוק ולהשלימו במהירות.