שוטרי יס"מ ומפגינים: סערה בתיכון בליך בעקבות הגעתו של בן גביר

למרות ההפגנות נגדו, יו"ר עוצמה יהודית הגיע לתיכון בליך: "מתמלא גאווה בתלמידי התיכון שעומדים זקוף מול השמאל המטורלל" | גלעד קריב: "זה לא חינוך לדמוקרטיה ולתרבות ויכוח - זאת פשיטת רגל ערכית וחינוכית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 12:11 י באלול התשפב

שוטרי יס"מ ומפגינים: סערה בתיכון בליך בעקבות הגעתו של בן גביר
צילום: עוצמה יהודית

סמוך לתיכון בליך ברמת גן, התאספו הבוקר (ג') עשרות פעילי ימין ושמאל בעקבות הגעתו של יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר לביקור בתיכון. פעילי מרצ, וקריים-מיניסטר מוחים נגד הגעתו מול פעילי עוצמה יהודית התומכים בבן גביר. כוח יס"מ נמצא במקום. בתוך בית הספר, נראים עשרות תלמידים כשהם עומדים עם דגלי ישראלי וקוראים לעבר המפגינים: "שישרף לכם הכפר".

בתגובה להפגנות של פעילי השמאל בתיכון בליך אמר יו"ר עוצמה יהודית: "מתמלא גאווה בתלמידי תיכון בליך שעומדים זקוף מול השמאל המטורלל וכעת עושה את דרכי למקום. אשוחח עם תלמידי בית הספר על דמוקרטיה, על ציונות, על אהבת הארץ והמדינה. הצווחות של השמאל הסהרורי לא ירתיעו אותנו, בעזרת השם, ננצח, נקים ממשלת ימין מלא מלא ונחזיר את השפיות למדינה".

יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת גלעד קריב הגיע לתיכון ואמר כי  "מי שמזמין את בן גביר לדבר בפני תלמידי תיכון שלא יתפלא כשעשרות מהם מתקבצים ליד שער בית הספר וצועקים 'שישרף לכם הכפר'". זה לא חינוך לדמוקרטיה ולתרבות ויכוח - זאת פשיטת רגל ערכית וחינוכית".

קריב: לא צריך להזמין אדם שתלה על קיר ביתו תמונה של רוצח וטרוריסט

עוד הוסיף ואמר כי "לימין הישראלי יש מספיק דוברים מוכשרים, ולא צריך להזמין אדם שתלה על קיר ביתו תמונה של רוצח וטרוריסט. לא זו הדרך לעודד אזרחות פעילה בקרב תלמידי בתי הספר".

צילום: ללא

סגן ראש העיר ברזילי: "הבחירה להביא את בן גביר לבית הספר שגויה מבחינה ערכית ופדגוגית, תרומתו ״לשיח הפלורליסטי״ מיותרת ומסוכנת יותר ליתר עקרונות היסוד של הדמוקרטיה והחיים המשותפים, כן, חובתה (לא רק זכותה) של הדמוקרטיה להגן על עצמה גם במחיר של פגיעה בחופש הביטוי וזה אולי החלק הכי מורכב בלימודי האזרחות, אך אנחנו מכירים בהיסטוריה מקרים של דמוקרטיות שלא ידעו לזהות את זה שמנסר את העץ שעליו כולנו יושבים ולאן הן הידרדרו".