לא התמהמהו והשיבו ירי: פרטים חדשים על הפיגוע בבקעת הירדן

המפקדים שנסעו באוטובוס הטירונים של כפיר השיבו באש ופתחו במרדף אחר המחבלים | אחד הקצינים זיהה כי הנהג נפצע קשה, עלה לעמדה והרים את הבלם כדי שהאוטובוס לא ידרדר | המצוד אחר המחבל השלישי עדיין נמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/22 21:34 ט באלול התשפב

לא התמהמהו והשיבו ירי: פרטים חדשים על הפיגוע בבקעת הירדן
צילום: Photo by Flash90

בתחקיר הפיגוע בבקעת הירדן, נחשפו פרטים חדשים על תפקודם של המפקדים שנכחו בזמן האירוע באוטובוס הטירונים של חטיבת כפיר. על פי פרסום של חדשות 12, מפקד מחלקה ועוד שני מפקדי כיתות, לא התמהמהו פתחו באש מתוך האוטובוס והבריחו את המחבלים. שלושת המפקדים יצאו מהאוטובוס והחלו במרדף אחר המפגעים תוך כדי שהם ירו כדורים רבים לעברם. מפקד המחלקה הבחין כי הנהג נפצע קשה, עלה לעמדת הנהג והרים את הבלם כדי שהאוטובוס לא ידרדר.

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי מצבו הבריאותי של החייל שנפצע קשה מהפיגוע  השתפר והוא הועבר מטיפול נמרץ למחלקה כירורגית. מצבו מוגדר כעת קל. הנהג עדיין בטיפול נמרץ ומצבו יציב. חייל נוסף שהועבר בלילה מבית חולים 'העמק' גם הוא במצב קל, הוא מאושפז במחלקה הנוירוכירורגית להשגחה.

צילום: דובר צה"ל

טובאס: מרדף אחר המחבל מהפיגוע בבקעת הירדן

בנוסף, במהלך הלילה לוחמי צה"ל פעלו גם בעיירה טובאס שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים כחלק מהמאמצים לאיתור המחבל השלישי שלקח חלק בפיגוע הירי אתמול. בפעילויות שנערכו בכפרים אל בירה, א-טירה ובעיר רמאללה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, הכוחות עצרו שלושה מבוקשים נוספים.

לוחמי צה"ל פעלו גם במחנה הפליטים בית אילמא שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון והביאו למעצרו של מבוקש החשוד בפעילות טרור. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה במסגרתה הושלכו אבנים, מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות וכן בוצע ירי לעברם. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בפעילות נוספת שנערכה בכפר קבלאן שבגזרת החטיבה, נעצרו שני מבוקשים נוספים.

צילום: דובר צה"ל

17 מבוקשים נעצרו ביהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה ובשעות הבוקר ברחבי אוגדת יהודה ושומרון והחטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, בין היתר בכפרים אדיכ, זיתא, דיר אבו משעל ובית אומר. הם פעלו הלילה גם בעיר ג'נין ובכפר קבאטיה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה ועצרו חמישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילויות התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן הושלכו אבנים, מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות וכן נשמעו קולות ירי במרחב. הלוחמים  ירו לעבר מספר חשודים, זוהו פגיעות.

במקביל, פעלו כוחות צה"ל בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בנוסף, הכוחות איתרו והחרימו מעל לעשרת אלפים שקלים אשר חשודים כי ייועדו לטרור, נשק, חלקי נשק ותחמושת. אין נפגעים לכוחותינו, במהלך הלילה נעצרו 17 מבוקשים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.