לפיד: "התקפה על העולם המשפטי", חיות: "אין שופטים של ימין ושל שמאל"

צמרת השלטון וצמרת העולם המשפטי נאמו בכנס ועידת המשפט ה-11 של לשכת עורכי הדין | חיות: "המתקפות על מערכת המשפט מתעצמות בתקופת הבחירות", היועמ"שית: "באתי למלא את תפקידי בצורה עצמאית, מקצועית ועניינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/22 11:41 ט באלול התשפב

לפיד: "התקפה על העולם המשפטי", חיות: "אין שופטים של ימין ושל שמאל"
לפיד, חזית נוספת נגדו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כנס ועידת המשפט ה-11 של לשכת עורכי הדין התקיים הבוקר (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב - שם התייחסו ראש הממשלה יאיר לפיד, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שר המשפטים גדעון סער, והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, לביקורות נגד מערכת המשפט.

לפיד: "התקפה על העולם המשפטי, שמטרתה להרוס אותו"

ראש הממשלה לפיד תקף את ראש האופוזיציה נתניהו ואת חברי המחנה שלו ב"התקפה על העולם המשפטי, שמטרתה להרוס אותו". הוא הוסיף: "אנחנו נגן על מערכת המשפט. אנחנו לא עיוורים לפגמיה, אבל קודם נוודא שהיא בטוחה ממבקשי רעתה. השינוי הזה צריך לשרת את המדינה, לא את מי שמנסה להרוס אותה מסיבות אישיות".

חיות: "תהליך כלל-עולמי מדאיג"

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות טענה בדבריה כי "בשנים האחרונות הולכות ומתגברות המתקפות על הרשות השופטת, והן מתעצמות בתקופת הבחירות והופכות קרדום לחפור בו לשם השגת רווח פוליטי. אנו עדים בהקשר זה לתהליך כלל-עולמי מדאיג שניתן להגדירו כתופעה של 'שינוי האקלים' הדמוקרטי. תהליך זה לא פסח גם על מדינת ישראל והוא בא לידי ביטוי בניסיונות מסוכנים להביא לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולשחיקת האמון הציבורי בה".

הנשיאה חיות

הנשיאה חיות צילום: פלאש 90

סער: "פוליטיזציה טוטלית של בחירת השופטים"

שר המשפטים גדעון סער הצטרף למתקפות על נתניהו וטען: "מה שמסכן את המשך העשייה והתיקון - היא סכנה גלויה וברורה להרס כל מה שנבנה פה ב-74 שנות קיום המדינה. מול ההישגים האלה שהושגו בעמל רב - יש ניסיון לרסק את השיטה".

הוא הוסיף: "לא מדובר בהתבטאויות של חבר כנסת כזה או אחר שצריך להשתיקו כעת כדי לא להפריע בבחירות. התכנית הגלויה של גוש נתניהו תהפוך את ברית שופטי בית המשפט העליון לסעיף בהסכמים הקואליציוניים. פוליטיזציה טוטלית של בחירת השופטים. שליטה של ראש הממשלה ברשות השופטת".

סער

סער צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בהרב מיארה: "פתוחה לביקורת, אך לא באתי לשאת חן"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אמרה: "אני פתוחה לביקורת, אך לא באתי לשאת חן בעיני אף אחד. באתי למלא את תפקידי בצורה עצמאית, מקצועית ועניינית". היא הוסיפה כי "ביקורת היא לגיטימית אך יש לשלול השתלחות אישית בפרקליטים בשופטים, והיא עלולה לרפות את ידיהם ולפגוע במשילות".

עו"ד גלי בהרב מיארה

עו"ד גלי בהרב מיארה צילום: Yonatan Sindel/Flash90