נער חרדי יצא להניח תפילין בתל אביב והוכה באכזריות | צפו בתיעוד

שלושה נערים חב"דניקים שהלכו בתל אביב ביום שישי האחרון בדרכם להניח תפילין לעוברים ושבים - הותקפו באגרסיביות על ידי עובר אורח כאשר הוא דחף את אחד הנערים בחוזקה על הרצפה | "זו רק ההתחלה רחמנא ליצלן. השנאה וההסתה לא נעצרות בקו האלימות המילולית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/22 08:59 ט באלול התשפב

נער חרדי יצא להניח תפילין בתל אביב והוכה באכזריות | צפו בתיעוד
דוכן תפילין של חב"ד ברחוב אלנבי. ארכיון, צילום: Miriam Alster/Flash90

ביום שישי האחרון, בלב העיר תל אביב, תקיפה חמורה נגד נער חרדי. שלושה נערים המשתייכים לחסידות חב"ד עשו את דרכם לדוכן הנחת תפילין בכדי להניח תפילין לעוברים והשבים במקום, אלא שבדרך גבר תקף באלימות אחד מהם והדף אותו אל הרצפה בכוח.

צפו בתיעוד:

המקרה המזעזע התרחש ברחוב אלנבי פינת בן יהודה, כשלטענת אביו של הבחור שהותקף "משום מקום הגיע אדם מולו, שינה כיוון, דחף והעיף אותו לרצפה". את הדברים אמר לוואלה. עוד הוא הוסיף: "הם עמדו שם בשוק מוחלט, הלם לגמרי. הוא היה מבולבל מאד וסיפר שהתוקף סינן משהו נגד חרדים. שעתיים הם ישבו על ספסל ולא זזו. זה נטו כי הם היו בלבוש חרדי עם תפילין בידיים. היום הוגשה גם תלונה במשטרה, זה מזעזע".

"שנה שלמה של ממשלת פילוג ושנאה נושאת פרי"

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה המסר: "זו רק ההתחלה רחמנא ליצלן. כפי שהזהרנו השנאה וההסתה של פוליטיקאים כמו ליברמן ואחרים, לא נעצרת בקו האלימות המילולית. היא הופכת ברגע האמת לאלימות פיזית ממש".

הציונות הדתית בתגובה לתקיפה של חסידי חב״ד בתל אביב: "שנה שלמה של ממשלת פילוג ושנאה נושאת פרי. איווט מריצות לזבל ליברמן ויאיר המסית לפיד בנו את את הקמפיינים שלהם ואת הצדקת הקיום הפוליטית שלהם על שנאת דתיים וחרדים. הציונות הדתית מתחייבת לתקן".