פיגוע שני ביממה: ארבעה חיילים נפצעו באורח קל מהשלכת מטען סמוך לנווה צוף

מטען מאולתר הושלך לעבר עמדת צה"ל, ארבעה לוחמים נפצעו קל וכוחות הביטחון מבצעים סריקות אחר המחבלים | כוחות הביטחון טרם תפסו את המחבל השלישי שביצע את פיגוע הירי בבקעת הירדן

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/22 00:16 ט באלול התשפב

פיגוע שני ביממה: ארבעה חיילים נפצעו באורח קל מהשלכת מטען סמוך לנווה צוף
כוחות צה"ל בפעילות הלילית, צילום: דובר צה"ל

ארבעה חיילים נפצעו הערב (א') בהם שלושה במצב קל ואחד במצב קל בינוני לאחר שהושלך לעברם מטען מאולתר מרכב חולף סמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין. כוחות הצלה והרפואה הוזנקו למקום והעניקו טיפול רפואי לפצועים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר המחבלים.

כאמור, זהו הפיגוע השני שהתרחש במהלך היממה האחרונה. בשעות הצהריים המוקדמות התקבל דיווח על ירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן, ובסיכום האירוע דווח על שישה פצועים כאשר חמישה מתוכם הם חיילים. אחד הפצועים הוא נהג האוטובוס, והפצוע קשה הוא חייל. כוחות הביטחון מבצעים סריקות אחר החשוד השלישי באזור.

תחקור ראשוני: מחבלים חמושים ירו לעבר אוטובוס

מתחקור ראשוני עולה כי מדובר בפיגוע ירי במהלכו מחבלים חמושים ירו לעבר אוטובוס ופצעו לוחם צה"ל באורח קשה, חמישה חיילים נוספים באורח קל ואזרח באורח קל. הפצועים עדכנו את משפחותיהם ופונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

צילום: Photo by Flash90

כוחות צה"ל ומשטרה קפצו לנקודה והחלו בסריקות וחסימות במרחב אחר המחבלים. המצוד היה מוצלח, נתפסו חשודים ברכב שברשותם אמצעי לחימה. כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות במרחב והחשודים שנתפסו הועברו להמשך חקירת שב"כ.

מפקד חטיבת הבקעה והעמקים: "אנחנו בהמשך מרדף אחר יתר חברי החוליה"

מפקדת חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף משנה מאיר בידרמן, תיאר את רגע תפיסת המחבלים: "מרגע הדיווח קפצו כוחות החטיבה בשיתוף כוחות משטרתיים לזירת הפיגוע. מתחקור ראשוני עולה כי הפיגוע נערך על ידי חוליה על גבי טנדר שעקף את האוטובוס, שפתחה בירי וניסתה להצית אותו".

עוד הוסיף ואמר כי "במהלך הפיגוע הלוחמים שהיו באוטובוס הגיבו באש דבר שצמצם את הסכנה באוטובוס והבריח את המחבלים. במהלך המרדף נתפס הטנדר נתפסו שני מחבלים ונתפסו שני נשקים מסוג m16. אנחנו בהמשך מרדף אחר יתר חברי החוליה לא ננוח עד שנתפוס את כולם". 

רב-טוראי ס', לוחם בגדוד אריות הירדן שתפס את המחבלים יחד עם כוחות צה"ל ומשטרה תיאר את מעצר המחבלים: "במהלך פעילות שגרתית בשילוב זרועות עם המשטרה, קיבלנו קריאה נקודה על פיגוע. תוך כמה דקות הגענו למיקום, התחלנו סריקות, הסתכלתי במשקפת שלי וזהינו שני חשודים במרחק. פתחנו בנוהל מעצר חשוד, צמצמנו מרחק, ועצרנו להמשך חקירות".

צילום: דובר צה"ל

לפיד: "נשים את ידינו על כל מי שינסה לפגוע באזרחי וחיילי מדינת ישראל"

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הירי בבקעת הירדן. מחזק את כוחות ההצלה והביטחון שפעלו במהירות ובנחישות לטיפול בפצועים ותפסו את המחבלים החשודים. אנחנו נמשיך ונשים את ידינו על כל מי שינסה לפגוע באזרחי וחיילי מדינת ישראל".

מהמרכז הרפואי העמק נמסר כי מתוך ארבעת החיילים שפונו למרכז הרפואי העמק מהפיגוע בבקעה, שני חיילים שוחררו ,אחד אושפז להמשך טיפול ואחד עדיין מטופל במחלקה לרפואה דחופה.