הרב שמואל אליהו: "צריכים להחרים את חברי כנסת המסיתים והמפלגים"

רבה של העיר צפת תוקף את שר האוצר לאחר שכינה את ראש הממשלה לשעבר 'חלאת המין האנושי': "זו לא פליטת הפה המבאישה הראשונה שלו, החברה בישראל צריכה להוקיע את ליברמן אל עמוד הקלון"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 04/09/22 21:41 ח באלול התשפב

הרב שמואל אליהו: "צריכים להחרים את חברי כנסת המסיתים והמפלגים"
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

אזרחי ישראל צריכים להחרים את חברי כנסת שמסיתים ומפלגים. ועדת הבחירות המרכזית צריכה לאסור עליהם להתמודד בבחירות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו את שנאת החינם הזו. היא החריבה את הבית השני ואי אפשר לתת לה להרים ראש. 

זה לא משנה אם מדובר בחבר כנסת מהימין או מהשמאל, צריכים להחרים חבר כנסת שאומר כי ראש הממשלה לשעבר הוא "חלאת המין האנושי". צריכים להחרים חבר כנסת שקורא לחלקים נכבדים בציבור "תת אדם" ביטוי שהנאצים השתמשו בו כלפי היהודים לא יכול להיות ביטוי לגיטימי בשיח הפוליטי בישראל. 

אומרים כי נתניהו הוא מכונת רעל, למרות שהוא לא אמר ביטוי לרמת הפלגנות שלהם

הבעיה היא שהאנשים הללו הם אנשים ששמו את עצמם אחראים על תקינות השיח הנקי בישראל. הם אלה שאומרים כל הזמן כי נתניהו הוא מכונת רעל, למרות שמעולם הוא לא אמר ביטוי שמתקרב לרמת הפלגנות והשיסוי שלהם. אלה שאמרו כי הוא וחבריו הם "כוחות האופל" ולא הצליחו להביא אפילו לא דוגמה אחת שמשתווה לרמת השיח הרעיל שלהם. 

החברה בישראל צריכה להוקיע את ליברמן אל עמוד הקלון. בוודאי כשזו לא פליטת הפה המבאישה הראשונה שלו, כולנו זוכרים אותו אומר שצריך לזרוק במריצות את כל החרדים לזבל. הוא עבר את מזמן את קו הגבול, כל המפלגות צריכות להחרים אותו ולומר אנחנו לא נשב בממשלה עם אנשים כמוהו. 

מציע לכל חברי הכנסת והשרים לעשות תשובה ולטהר את לשונם מביטויים כאלה מפלגים

חכמינו אמרו כי מי שמשתמש במילים כאלה - מגדיר את עצמו. "כָּל הַפּוֹסֵל – בְּמוּמוֹ פּוֹסֵל". אדם שמדבר כל הזמן על חסרונות של אחרים הוא פסול בעצמו. זה לא מקרה שלאנשים הללו אין רוב בציבור היהודי, רוב הציבור היהודי בישראל לא יכול לסבול דיבור מסית ומפלג. הוא יודע ששנאת חינם גרועה מכל הסכנות. הוא חכם הרבה יותר ממה שחושבים הפוליטיקאים. זו הסיבה שבגללה הסיכוי הקלוש שלהם להקים ממשלה בישראל הוא רק בתמיכת הערבים שאוהדים מחבלים. רוב היהודים בישראל לא רוצה ממשלה שחבריה משתמשים בביטוי שנאה ופילוג. 
 
חודש אלול הוא חודש של תשובה. באמת אני מציע לכל חברי הכנסת והשרים לעשות תשובה ולטהר את לשונם מביטויים כאלה מפלגים. אני לא חושב שזה יעזור להם בבחירות הללו. אין ספק שזה יעזור למדינת ישראל שנמצאת בפני אתגרים גדולים. אין ספק שתשובה תעזור להם ביום הדין.