סקר מנדטים חדש | שוויון בין גוש נתניהו לגוש לפיד והרשימה משותפת

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו עדיין לא מצליח להשיג את הרוב המיוחל, אולם הוא מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה | איילת שקד ויועז הנדל עדיין לא מצליחים לעבור את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 20:39 ח באלול התשפב

סקר מנדטים חדש | שוויון בין גוש נתניהו לגוש לפיד והרשימה משותפת
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות 2022: פחות מחודשיים לבחירות לכנסת ה-25, ופחות משבועיים לסגירת רשימות המפלגות, עדיין אין הכרעה במערכת הפוליטית. על פי סקר מנדטים של ערוץ 14 ודיירקט פולס בעריכת שלמה פילבר וצוריאל שרון שפורסם הערב (א'), מראה כי גוש נתניהו רחוק במנדט אחד כדי להשיג את הרוב המיוחל.

מפת המנדטים המלאה בסקר של עכשיו 14:

הליכוד - 33

יש עתיד - 22

המחנה הממלכתי - 12

הציונות הדתית - 10

ש"ס - 10

יהדות התורה - 7

ישראל ביתנו - 6

הרשימה המשותפת - 6

העבודה - 5

מרצ - 5

רע"מ - 4

חלוקת הגושים: גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים, גוש לפיד עומד 54 מנדטים והמשותפת על 6 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה: הרוח הציונית שעומדת על 1.99%, וצעירים בוערים של הדר מוכתר עומדת על 1.09%.

הנדל ושקד

הנדל ושקד צילום: שקד והנדל

במענה לשאלה מי מתאים להיות ראש הממשלה, 48% ענו כי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ואילו 30% ענו כי ראש הממשלה הנוכחי, יאיר לפיד. שר הביטחון בני גנץ העומד בראש המחנה הממלכתי זכה ל-12% תמיכה, ואילו 7% טרם החליטו מי המתאים לעמוד בראשות הממשלה.

איילת שקד: עוד שבוע שבועיים נעבור את אחוז החסימה

בראיון לחדשות כיפה, נשאלה שרת הפנים האם הניסוי של 'הרוח הציונית' נכשל לאור המצב בסקרים. "ממש לא", אמרה שקד, "יש הרבה אנשי ימין ערכי ואחראי שאין להם למי להצביע ומחפשים בית, אנחנו מפלגה שרצה עד הסוף ומייצגת את כולם. עוד שבוע שבועיים נעבור את אחוז החסימה. יצטרפו אלינו עוד כוחות משמעותיים ורוב המגזר הדתי ימצא את ביתו ברוח הציונית". 

שקד התייחסה גם לסערת תמיכתו של פולארד במפלגתה ואמרה כי "פולארד הוא אדם עתיר זכויות, הוא חטף איומים על חייו מהימין  כי הוא רצה לעזור לי, אין חולק על זה שאני אשת ימין, לתקוף את פולארד בגלל תמיכה בי היא שפל, במחשבה לאחור היה עדיף להשאיר אותו מחוץ לפוליטיקה".