"מתאימים את הביקור לעולם הטכנולוגי": מיזם חדשני הושק במערת המכפלה

בשיתוף פעולה בין משרד ירושלים ומורשת ומנהלת היישוב היהודי בחברון, פותחה אפליקציה ייחודית לטובת המבקרים במערת המכפלה | אלקין: "מחברים את כל אתרי המורשת לחוויה אחת ייחודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 19:23 ח באלול התשפב

"מתאימים את הביקור לעולם הטכנולוגי": מיזם חדשני הושק במערת המכפלה
צילום: דוברות

שר הבינוי והשיכון ושר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, קיים בשבוע שעבר (ד׳) סיור משותף במערת המכפלה ובמוזיאון מורשת היישוב היהודי בחברון, יחד עם ראשי היישוב וצוות משרדו. בסיור נכחו מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת נתנאל איזק, יו״ר מנהלת היישוב היהודי בחברון הרב הלל הורוביץ, דובר היישוב היהודי נועם ארנון שהדריך את הסיור, מנכ״ל המנהלת אורי קרזון, וחבר מועצת קרית ארבע סטס גרשיקוב.

בסיור התרשם השר מהמיזם החדש, שאושר במסגרת תוכנית מורשת ב׳ והושקעו בו 2 מיליוני שקלים, מהם מיליון שקלים מתקציב משרד ירושלים ומורשת ומיליון שקלים נוספים על ידי היישוב היהודי בחברון. במהלך הביקור, הוענקה לשר מדליה מיוחדת כאות לאזרחות כבוד של ההתיישבות היהודית בחברון, על תרומתו רבת השנים לפיתוח ההתיישבות היהודית בחברון, ופיתוח ושימור אתר המורשת בעיר.

המבקרים יוכלו להשתמש בטאבלטים שיוצבו במקום, ובעזרת מתחמי סריקה בכל רחבי אתר המורשת לגלות פרטים מעניינים על הסיפור המקראי, לבצע סיור וירטואלי ולהיעזר במשקפי מציאות מדומה. 

צילום: דוברות

אלקין: מתאימים את הביקור לעולם הטכנולוגי

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין אמר כי ״חברון עיר האבות היא אחת מהערים הקדושות לעם היהודי, ואני רואה חשיבות גדולה בשימור ופיתוח אתרי המורשת שבה. בשנים האחרונות קידמנו מספר פרויקטים חשובים בעיר, כגון הקמת מוזיאון מורשת יהודי חברון, וכעת אנחנו מתאימים את הביקור לעולם הטכנולוגי".

עוד הוסיף ואמר כי "כך אנו מחברים מגוון קהלים ממגוון גילאים לסיפור ההיסטורי של מערת המכפלה, ומחברים את כל אתרי המורשת לחוויה אחת ייחודית. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה יחד עם היישוב היהודי בחברון, לאשר יחידות דיור חדשות, ולפתח את אתרי המורשת בעיר״.

צילום: דוברות

הלל הורביץ: יאחד את כל אתרי התיירות בעיר תחת אפליקציה אחת

המיזם החדשני כלל הפקת עשרות סרטוני תוכן המותאמים למגוון רחב של מבקרים, מילדים ומשפחות ועד הגיל השלישי. הסרטונים מגוללים את ההיסטוריה של מערת המכפלה מספר בראשית ועד ימינו.

הרב הלל הורוביץ, ראש מנהלת הישוב היהודי בחברון: ״קידום אתרי המורשת והתיירות בחברון היא אחת המשימות החשובות שלנו. הפרויקט החדשני שהושק היום יאחד את כל אתרי התיירות בעיר תחת אפליקציה אחת, וישדרג את חווית הביקור לילדים ולמבוגרים כאחד. אנו מודים לשר זאב אלקין על תרומתו רבת השנים לפיתוח ההתיישבות היהודית בחברון, ועל ההשקעה באתרי המורשת״