בחירות 2022

ראיון איילת שקד: "בטוחה שרוב המגזר הדתי ימצא את ביתו ברוח הציונית"

יו"ר מפלגת הרוח הציונית, שרת הפנים איילת שקד בטוחה שבנט יצביע לרוח הציונית ואומרת: "יש הרבה אנשי ימין ערכי ואחראי שאין להם למי להצביע ומחפשים בית" | על הסקרים: " עוד שבוע שבועיים נעבור את אחוז החסימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 19:56 ח באלול התשפב

איילת שקד: "בטוחה שרוב המגזר הדתי ימצא את ביתו ברוח הציונית"
איילת שקד, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם שרת הפנים ויו"ר הרוח הציונית שאלנו האם אין פגם למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות, "ממש לא, ממשלה צריכה לעבוד גם בבחירות זאת התפיסה של הימין השמרני, אנחנו נגד התערבות של יועצים משפטיים, וכששמחה רוטמן וחבורתו מתנגדים למינוי זאת צביעות, הם אמורים לתמול בממשלה שעובדת כרגיל". 

עוד מינוי מהיום זאת מועצת החמ"ד, דעתך על הרשימה שנבחרה?

"זאת רשימה מצוינת, חשוב שתהיה מועצת חמ"ד מתפקדת, אנחנו בתור ימינה הבאנו חלק מהשמות כמו הרב אורי שרקי והרב גורדין. מדובר בצעד חשוב". 

"פולארד חטף איומים על חייו מהימין כי הוא רצה לעזור לי"

מה עם הרוח הציונית, אתם לא עוברים את אחוז החסימה, אולי הניסוי נכשל?

"ממש לא. יש הרבה אנשי ימין ערכי ואחראי שאין להם למי להצביע ומחפשים בית, אנחנו מפלגה שרצה עד הסוף ומייצגת את כולם. עוד שבוע שבועיים נעבור את אחוז החסימה. יצטרפו אלינו עוד כוחות משמעותיים ורוב המגזר הדתי ימצא את ביתו ברוח הציונית". 

בנט חוזר לפוליטיקה? את חוששת למקומך?

"לא. הוא לקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים. הוא יצביע למפלגה שלנו". 

אולי תצרפו את הדר מוכתר? 

"אני לא עוסקת בחיבורים והיא בכלל לא יכולה לרוץ". 

מה קרה עם פולארד שחזר מלתמוך בכם?

"פולארד הוא אדם עתיר זכויות, הוא חטף איומים על חייו מהימין  כי הוא רצה לעזור לי, אין חולק על זה שאני אשת ימין, לתקוף את פולארד בגלל תמיכה בי היא שפל, במחשבה לאחור היה עדיף להשאיר אותו מחוץ לפוליטיקה". 

הרבה צריכים לבקש ממני סליחה

יש מישהו שצריך לבקש ממך סליחה עכשיו בחודש אלול?

"יש הרבה, לדוגמא סמוטריץ' שאמר לא להכניס אותי לבית הכנסת, כשזה קרה הרב של השכונה שלי התקשר אלי ואמר לי שזה לא יהודי ולא מוסרי".