הצל נקנס בעשרות אלפי שקלים ומבקש עזרה: "זה כבר הפך פסיכי"

יואב אליאסי הפסיד בבית המשפט ויאלץ לשלם עשרות אלפי שקלים בגין "שידול ללשון הרע". בפוסט ברשת החברתית הוא ביקש ממאות אלפי העוקבים להתגייס לטובתו, "הם לא יסתמו לי את הפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/22 22:02 ה באלול התשפב

הצל נקנס בעשרות אלפי שקלים ומבקש עזרה: "זה כבר הפך פסיכי"
הצל, צילום: Sraya Diamant/Flash90

הפסיד במשפט ומבקש עזרה: בית המשפט העליון קבע השבוע כי הפעיל המוכר יואב אליאסי, הידוע בכינויו "הצל", ישלם 38,000 שקלים לנועה דרוקר, בעלת עסק למזון, כך על פי דיווח של ynet. לפני חמש שנים שיתפה דרוקר בפייסבוק ביקורת קשה בעניין פרשת אלאור עזריה וביקשה כי כל מי שמגדיר עצמו כתומך שלו יסיר עצמו מחבריה. בתגובה, פרסם "הצל" את דבריה וביקש כי כל מי שמגדיר עצמו כתומך של אלאור עזריה, ישאיר ביקורת שלילית בעמוד העסקי שלה. דרוקר נאלצה לבסוף לסגור את העמוד ואליאסי חויב גם בהוצאות משפט בסך 7,500 שקלים. 

"הפסדתי למישהי שכתבה שהוריו של אלאור אזריה טינופת", כתב אליאסי בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו, "על מה הפסדתי אתם שואלים? יופי, אז הפסדתי על זה שפרסמתי את דבריה וכתבתי שכל מי שתומך באלאור יוריד ממנה לייק ויתן לנשמה הטובה כוכב אחד. על זה הוכרזתי כמשדל לדיבה, מבינים? כי אני לא מבין? על זה פסקו לי 40,000!!! אחרי שבערכאה אחת זכיתי נגדה". 

לדבריו, בית המשפט המציא פסק דין מיוחד עבורו שנקרא שידול ללשון הרע, "המצאה חדשה במיוחד עבור הצל. זה אומר שאני נאשם ואשם במה שיוצא מהפה של עוקביי (מעניין אם גם חדשות 12/13, וואלה, ynet, ומאקו גם אחראים משפטים לטוקבקים של אחרים). הנחיתי את עורך הדין שלי יניב לנקרי לבחון אפשרות לדיון מורחב בעליון, כי יש פה חשיבות ציבורית ולא יסתמו לנו את הפה". 

"אבל אני אגיד לכם, ככה הם לא יסתמו לי את הפה, לא משנה איך ולמה אני לא אשתוק. לא תנצחו אותי וגם הפעם לא נאמרה המילה האחרונה". בהמשך דבריו הוא ביקש מהעוקבים סיוע, "בדרך כלל אני סופג ולא מבקש אבל זה כבר הפך פסיכי וכבד מאוד, יש ביט ופיבוקס בביו אם בא לעזור להילחם למען האמת אני אודה לכם מאוד. (כל שקל מעל הקנס ילך לתרומה לחיילים בודדים ומשפחות חלשות בחג הקרוב)".