הנשיא הרצוג ביקר בישיבה חרדית, למד חברותא במסכת בבא מציעא והתמוגג: "תענוג גדול"

נשיא המדינה ביקר במערכת החינוך בעיר אלעד לרגל פתיחת חודש אלול ותחילת שנת הלימודים, ובין היתר השתתף בחברותא בסוגיית שניים אוחזיםן במסכת בבא מציעא | הוא העניק מתנה לבנו של נרצח בפיגוע הגרזנים בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/22 15:59 ד באלול התשפב

הנשיא הרצוג ביקר בישיבה חרדית, למד חברותא במסכת בבא מציעא והתמוגג: "תענוג גדול"
הרצוג בישיבה, צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

חוזר לשורשים: נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (ד') במערכת החינוך החרדית לרגל פתיחת שנת הלימודים בעיר אלעד. הוא התחיל את ביקורו בתלמוד תורה "דעת יוסף", המשיך לביקור אצל תלמידי תלמוד התורה "שטפנשט" כששיאו של הביקור בישיבת "תורה בתפארתה".

הרצוג לומד בפרק שניים אוחזין

בביקור בישיבה, המונה כאלף תלמידים מהארץ ומחוצה לה, השתתף הנשיא בחברותא להזמנת ראש הישיבה. החברותא הייתה על מסכת בבא מציעא, בסוגיות פרק שניים אוחזין. לאחר מכן הנישא נועד עם ראש הישיבה, המנהל הרוחני, צוות הרבנים ומנהל הישיבה וקיים שיח ארוך ואישי עם ראשי הישיבה ושם ציין את התרשמותו העזה משקידת התורה ועמל עיונה, ערכי נצח של העם היהודי שרוחם הגדולה עיצבה את נתיב חייו.

הרצוג בלימוד

הרצוג בלימוד צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בביקור בתלמוד התורה 'דעת יוסף' קיים הנשיא שיח עם תלמידי כיתה ח' על לימוד הגמרא, בסיומו העניק הנשיא לנהוראי  גול ספר תהילים לכבוד חגיגות בר המצווה שלו. גול הוא בנו של בועז גול הי"ד, שנרצח בפיגוע המזעזע בעיר אלעד מוקדם יותר השנה.

הרצוג עם בנו של בועז גול הי"ד

הרצוג עם בנו של בועז גול הי"ד צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

"כל כך הרחיב את ליבי לפקוד היום את תלמודי התורה בתחילת חודש אלול, לראות את הילדים במוסדות ואת המורים", אמר הנשיא. "לבקר בהיכל הישיבה ולראות את רוח התורה ועמל שקידתה. תענוג גדול. אני רוצה שיהיו גאים ביישוב שלכם ובהישגים הגדולים שלו, בהתפתחות המרשימה שלו. אני מאחל שנת לימודים פוריה ומוצלחת, חודש סליחות ורחמים שיביאו סליחות ורחמים ותענה על תפילותינו לטובה, שנזכה לראות השנה הבאה לטובה, עם חן חסד רחמים שמחה ושלום".